ik zou zeggen vanaf 3 individuele woonlagen (dus zeg maar 3 families boven elkaar, dus niet 1 woning met daarin meerdere etages).
Wij woonden vroeger in een portiekflat die had je vanaf 3 woningen boven elkaar.
Bij oudere huizen waar beneden 1 brede woning is en daarboven 2 smallere (ieder de helft dus) die vaak wel uit 2 etages bestonden wordt het meestal "bovenwoning" genoemd.

Nu ik dit tik realiseer ik me dat er meer criteria zijn. De woningen moeten een eigen ingang hebben (dat is bijv bij de bovenwoning niet altijd het geval).
De woningen moeten denk ik ook min of meer op elkaar lijken. Die oudere huizen waarbij de bewoner van de onderste etage ook nog één kamer heeft op de 3de etage (via een prive interne trap) en de twee andere woningen de 2de en 3de woonlaag delen heet ook nooit een flat al heeft iedereen wel een eigen ingang
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ongeveer 3 meter per verdieping en dat keer het aantal verdiepingen is de hoogte ongeveer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben gewend dat vanaf 4 verdiepingen iets een flat(je) wordt genoemd. Dus begane grond en drie verdiepingen er bovenop.
Ik woon in een gebouw met 3 woonlagen en dat wordt officieel 'gestapelde woningbouw' genoemd (en kennelijk geen flatje ;-))