Weet iemand iets over de segertang? Of heb jij een link over het gereedschap? Ik heb me te pletter gezocht naar het gereedschap

Of als je er wat over weet, plaats hier alsjeblieft wat :)!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zegertang. Met een z dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Logisch dat je niets vindt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het stond in een van me opdrachten. en de leraar had het zo getypt, zelfs google kon het goeie woord niet voor mij vinden. :)
Dus daarom vroeg ik het hier.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zoals wel vaker met gereedschappen en bouwmaterialen worden er allerlei benamingen gebruikt voor hetzelfde gereedschap. Een zegertang wordt in de meeste gevallen een borgveertang genoemd zoals hier: https://www.techmag247.nl/borgveertangen

Het beste antwoord

Op onderstaande Bron zie je er één.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een Zegertang heet in het engels "Circlip pliers" als je daar naar zoekt krijg je meer resultaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Seegeinrtang is bedoeld om borgveren te verwijderen. Zowel voor de tang als de borgveer is er sprake van een in- en uitwendige borging. Voor borgveer of seegerringen zie http://www.techniparts.nl/borgveer-borgveren-borgring-seegerring.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Seegeinrtang moet zijn Seegerringtang

Toegevoegd na 4 minuten:
Onderstaand wat afbeeldingen van de borgveer/ Seererringtang.
http://www.google.nl/images?hl=nl&rlz=1T4GGLR_nlNL266NL266&q=borgveertang&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=PoPBTLPhGsOcOqCIjdcL&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CC0QsAQwAA&biw=1259&bih=576
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je komt meerdere spellingen tegen. Segeringtang komt ook voor op marktplaats etc. Als je deze spelling googeld kom je diversen tegen.