We hebben een contract voor internet en tv voor 2 jaar afgesloten. Alleen zijn we er totaal niet blij mee. kan je er vanaf?

Probleem is dat het tv signaal vaak weg is. We lang niet alle beloofde zenders ontvangen. Internet snelheid erg traag is. Ontvanger voor geen meter werkt. Het gaat om canaldigitaal en internet van Online

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Je kan het beste even in je contract kijken. Daar staat ook opzegtermijn in als het goed is. In sommige gevallen kan je pas na afloop van het contract opzeggen, maar als je niet geleverd krijgt wat er is afgesproken heb je rechten. Eerst contract even nakijken en anders kan je altijd naar het juridisch loket (gratis advies). Als je niet zomaar van je contract af kan is een klacht indienen de volgende stap. Als je niet kenbaar maakt wat er mis is, heb jij ook geen poot om op te staan. Succes!

Toegevoegd na 58 seconden:
En hebben zij niet de kans om zich te verbeteren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij hard kan maken dat ze niet leveren wat ze claimen, dan heb je een case om op te zeggen:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/265.html
Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.
Voor zover nakoming niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas, wanneer de schuldenaar in verzuim is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, alleen betaal je dan wel een boete. Vaak is het wel zo dat je nieuwe leverancier die betaald, als ze je overstap regelen.