Wat betekent awesome?!

Wat betekent nou eigenlijk 'awesome'? Anderen (en ikzelf ook)gebruiken het als een woord zoals: 'cool', 'nice', 'geweldig', ect. Maar als ik het op google vertaler intik krijg ik: 'ontzagwekkend', 'vreselijk', 'ontzaglijk' en 'eerbiedig'.

Of word het woord gebruikt als bijv: kapot goed, en vreselijk goed??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
9K

Het beste antwoord

De oorspronkelijk betekening is ongeveer 'iets wat ontzag (awe=ontzag) opwekt' dus inderdaad ontzagwekkend. Dit is echter een ouderwets woord en door de straat/spreektaal in ongebruik geraakt en eigenlijk van betekenis veranderd waardoor het nu inderdaad iets als fantastich of geweldig betekent.

Je kunt het een heel klein beetje vergelijken met het andere woord wat je noemt 'cool' wat eigenlijk natuurlijk erg frisjes betekent of het welbekende nederlandse woordje 'vet'... betekenis hoef ik niet te geven denk ik...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ontzagwekkend

Toegevoegd na 1 uur:
jááh,natuurlijk:

maar het betekent alléén maar in Amerika
"cool" ,e.d.

híer (in Nederland) wordt 't ---bij míjn weten ----níet gebruikt hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien iets in de trent van" helemaal te gek"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt in Amerika vooral door jongeren gebruikt, idd in de betekenis van
cool
te gek
geweldig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ongeevenaard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel erg verbazingwekkend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geweldig, cool, vet, dat soort woorden.