Hoe raken sokken altijd kwijt?

Ik ben ALTIJD sokken kwijt!! ik heb iets van 200 losse sokken en 8 paar ofzo..

Waar blijven die dingen???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Antwoorden (19)

Opgegeten door het welbekende wasmachine-montser..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoort zo, anders is alles in orde in het bestaan. Alleen die sokken, die raken steeds kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet gelijk in paniek raken : maar de kans bestaat ook dat er iemand onder je bed woont.....

als jij dan sochtends naar je studie/werk gaat komt ie er onderuit....

je hebt waarschijnlijk dan ook nog eens met een gevaarlijke gek te maken : een zgn dubbele crimineel : eentje die ook nog eens sokken van je steelt : een zogenaamde voetfettisch persoon...

blijf rustig en kalm : sluit de deuren en bel de politie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en stem volgende keer NIET op de PvdA of het CDA, want daar is alle gedonder begonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was jij vroeger het zonnetje in huis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1
kom in de club, misschien moet er eens n sokkenhyves opgericht worden, of een andere plek waar overgebleven sokken hun maatje kunnen vinden
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, een "verdwenensokkenruilhyves"
In mijn geval zijn er vaak meerdere daders. Namelijk Goofy, Saartje en Woezel. Vaak vind ik ze een paar weken later ergens in de tuin vies, doorweekt en vol met gaten terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sokken kwijt raken is inderdaad erg makkelijk. Gebeurde mij ook altijd. Maar ik heb een oplossing gevonden:
http://www.cyclopssockclip.com/

Gewoon te koop bij Xenos (afh. van het aanbod) of op Ebay.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg handig, maar het is ook echt in meedere kleuren beschikbaar, kom op mensen!!!!!!
Dit is de dader!

Toegevoegd na 59 seconden:
Ik betrapte hem op een heterdaadje toen ie m'n kast aan het plunderen was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja vreselijk vervelend is dat he?
Ik heb een mandje staan waar alle losse sokken in gaan en zo af en toe zoekt mijn zoontje de paren bij elkaar.
Dat vindt hij leuk maar er blijven altijd eenzame sokken over.
Soms vindt ik ze terug in een dekbedovertrek ofzo.
Nu heb ik sinds kort een waszakje, zo een die je bij Blokker koopt voor een paar euro en die ligt bij de wasmand, Iedereen gooit zijn sokken daar per 2 in en ze worden gewassen in de waszak.
Geen sokken meer kwijt!!!!! Probeer het ook es.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit kom je ze weer zomaar tegen! Het is gewoon iets meer orde scheppen in de chaos in je hoofd!:)
Nee, zonder dollen, met een beetje moeite zal je dat niet meer overkomen. Dat heet organiseren en echt, iedereen kan het als je er maar wat tijd voor neemt. Om het je makkelijker te maken de volgende tip; koop een wasnetje, of naai zelf een soort etui van een stuk vitrage. Gewoon een reep samenvouwen, zijkanten dichtnaaien en een rits van boven erin, of een tunnel naaien met een koordje met stoppertje erin. Als je daar nu je sokken indoet, heb je ze al bij elkaar als je ze uit de was haalt. Hang ze per paar bij elkaar op of stop het hele wasnetje in de droger. Leg ze als ze droog zijn paarsgewijze op elkaar en rol ze op. De buitenste sok sla je weer naar beneden zodat de rol erin verstopt is. Of leg ze op elkaar en vouw ze dubbel.
Leg ze dan in een lade of schoenendoos of zoiets.
Succes!

Je kunt ze overigens ook in een kussensloop doen die je dichtknoopt of ritst, voor je ze in de wasmachine doet.
13 jaar geleden
Koop de zelfde sokken heb je altijd 1 paar ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb allemaal zwarte sokken, die gooi in gewoon in een mandje, en hop, elke dag 2 zwarte sokken :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies... thinking out of the box... Well done....
Gedragen sokken direct in een waszakje doen die in de winkel worden aangeboden om lingerie in te wassen. Heb je verschillende kleuren sokken. Dan ook de sokken per kleur in een waszakje. Is de was ten einde zijn je sokken nog gezellig bij elkaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan weten we nog niet waar ze blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, voor die weet ik het ook niet. Maar vanaf nu wel.
Ikke..... ehhhh ben eigenlijk (bijna) nooit sokken kwijt.
Meid, GEK word ik ervan!

Waar die krengen blijven... zucht...

Zou het misschien zijn dat:
Door de snelheid waarmee de was trommel draait tijdens het wassen een worm/zwart gat ontstaat naar andere machines die op dat moment ook aan het draaien zijn dat net groot genoeg is om precies 1 sok per keer te verplaatsen door ruimte en tijd?

Of zijn sokken misschien eigenlijk buitenaardse wezentjes die zo nu en dan teruggeroepen worden naar hun moederplaneet om verslag over ons uit te doen?
Beam me up socky

Of klopt de theorie dat sokken levende organismen in het larfstadium zijn, waarvan één exemplaar in de biologische cyclus uitgroeit tot een kleerhanger?

Toch een complot van de machtige sokkenlobby?
Wordt in één sok een geheime stof meegeweven, die ervoor zorgt dat de sok oplost in door Unilever en Procter & Gamble ontwikkelde wasmiddelen, waardoor de consument steeds maar weer nieuwe sokken moet kopen?

Woont er misschien een sokkenmonster in mijn wasmand?

Hoe dan ook..

Het schijnt dat er een internationaal Bureau of Missing Socks bestaat dat onderzoekt waarom het nou juist altijd sokken overkomt. Alle mogelijke verklaringen voor het mysterie worden er nageplozen. Liefst zeven aangesloten universiteiten onderzoeken of er occulte dan wel buitenaardse praktijken mee gemoeid zijn, of dat er sprake is van een samenzwering om de beschaving te ontwrichten.

En, GOED NIEUWS!
Het bureau beschikt over een database, waarin achtergelaten sokken aan een nieuwe partner kunnen worden gekoppeld. Op www.funbureau.com valt er meer over te lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Door de snelheid waarmee de was trommel draait tijdens het wassen een worm/zwart gat ontstaat naar andere machines die op dat moment ook aan het draaien zijn dat net groot genoeg is om precies 1 sok per keer te verplaatsen door ruimte en tijd?" Haha +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb ik de andere 200 : ))). Vele heb ik uiteindelijk betrapt in een dekbedovertrek oid. Maar ook achter/onder het bed etc. Voor mezelf heb ik de oplossing dat ik gewoon 10 paar dezelfde sokken koop. Voor de kinderen is het moeilijker. Bovendien vind ik die altijd terug als ze te klein zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzin vraag, maar het antwoord hierop is:

Je berg ze niet op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel lang geleden,
waren er sokken kaboutertjes die gek waren op gekleurden sokken :)
vervolgens waren er aparte kabouters, ieder had zijn eigen favoriete kleur.
de ene hield van zwart de ander van kleur de ene hield van strepen de ander ging het gewoon om de schone geur.
lang geleden kwam het gezeur waar blijven me sokken liggen ze ergens achter een deur?
vele kaboutes stopte ermee ze wouden geen 1 paar sokken maar 2.
Beetje bij beetje jatten ze alles wat ze maar kunnen.
Omdat ze vonden dat we het hun moesten gunnen.

haha best wel leuk om er een antwoord over te bedenken
wat ik weleens merk bij me eigen is dat als ik een was heb gedaan dat r nog een sok in de wasmand lig die ik over het hoofd heb gezien misschien is dat ook wle een reden dat we vaak denken waar ze blijven

succes met zoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt altijd het informatienummer bellen om te vragen waar ze zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo nu en dan gooi je er eentje weg, omdat er bijv. een gat in zit. Later denk je daar niet meer aan.

Dit is een psychologisch verschijnsel: een sok met een gat erin is niet bijzonder - het weggooien van zo'n sok ook niet. Het is een normaal verschijnsel, welke voor weinig mensen een bijzondere waarde heeft. Daarom onthoud je zulks niet of althans veel minder.
Echter, als je (veel) later een sok tegenkomt waar er maar eentje van is: dat vinden een aantal mensen een interessantere belevenis - ook omdat ze er tijd in gaan steken: de hele sokkenlade en misschien nog andere laden doorzoeken. Als je dan niks vindt, frustreert dat in onze maatschappij waar tijd zo belangrijk wordt gevonden. Ze gaan bij zichzelf denken: hoe kan dit nu?

In een land (bijv. sommige eilanden) waar tijd minder waarde heeft, zal je zien dat men zich ook minder druk maakt over halve sokkenparen.

Het is vergelijkbaar met over een brug rijden: als je daarbij geen bijzondere manouvre uitvoert (zoals een gele eend met roze deuren inhalen die 180km/h reed) dan kan je achteraf best denken: 'Heej... Ik heb helemaal niet gemerkt dat ik over die brug reed.".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die sokken liggen nog onderin de wasmand, of erachter. Of zitten in een dekbedovertrek, zijn achter je kast gevallen. Het is een frustratie die we allemaal hebben geloof ik.