Hoe kom je erachter dat je hoogbegaafd bent?

Het wordt mij weleens gevraagd, maar ik zal niet weten of ik het ben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Doe een IQ-test, dan kom je daar wel achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan scoor je hoe dan ook al hoger dan gemiddeld.
Kijk eens op de site van Mensa, daar hebben ze een test die juist niet erg taalgericht is,
Een eq test te doen op school of op pc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een iq test doen. Een eq test meet de emotie.
Bij Mensa (de vereniging voor hoogbegaafden) kun je een test doen om te kijken of je tot de 2% mensen in Nederland met een uitzonderlijk hoog IQ behoort. Dat zegt nog niet dat je hoogbegaafd bent, daarvoor zijn meer eigenschappen noodzakelijk. Zoals b.v. een groot doorzettingsvermogen en een hele brede interesse.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende tests beschikbaar. Maar doe er eentje bij een erkend psychiater. Dan weet je het tenminste.

130 of meer IQ, dat valt onder de term hoogbegaafdheid. Kijk maar op deze link, dan heb je veel meer info. (kan de pagina helaas niet voor je kopieren vanwege auteursrecht)

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/7229-hoogbegaafdheid-iq.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan inderdaad een iq test laten uitvoeren! Je kunt je eventueel door laten verwijzen door je huisarts, maar de kosten ervan worden niet altijd vergoed. Vaak alleen als een test nodig is (medische indicatie) voor het maken van een behandelingsplan of zorgplan. Dit hieronder zijn de metingen!

> 130 Hoogbegaafd
120 - 130 Begaafd
110 - 120 Bovengemiddeld
90 - 110 Gemiddeld
80 - 90 Benedengemiddeld
70 - 80 Zwakbegaafd

Toegevoegd na 5 minuten:
Hier vind je nog meer info, over hoogbegaafdheid!

http://www.lich.nl/lich2/site.php?domein=zorg&p=visie_hoogbegaafd