Wat is de meest lelijke plek op aarde?

Even een tip/uitleg over de vraag. Natuurlijk kan je de plaatselijke vuilnisbelt kunnen noemen oid, maar dat is weinig orgineel. Ik ben benieuwd of u ook een plek kent die op het eerste gezicht als lelijk kan bestempelen maar die toch een bepaalde schoonheid heeft. Het mag een in de natuur zijn, een gebouw, een plein, het maakt niet uit wat. Ik ben benieuwd naar uw mening en vooral waarom u dat vind.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Antwoorden (14)

De lelijkste plek op de wereld vind ik het Vitosha-plein in Sofia. Daar staat een vreselijk lelijk gebouw (dat overigens vlot tegen de vlakte zal gaan), dat het beeld van het plein volledig ruïneert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanvankelijk dacht ik aan de tepels van mijn ex, maar dat zal ik maar niet zeggen.
Ik denk aan het Paleis van het Volk (Parlementsgebouw) in Boekarest, het grootste en voor mij ook het lelijkste gebouw in Europa.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, zo voel ik dat ook. Ik stond er in 1975 (tijdens "het"bewind) en viel om van verbazing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben hier in November geweest, reed er 2 weken lang iedere dag langs op weg naar kantoor. Ik heb mijn collega's bijna gesmeekt het nooit af te zullen breken, want dat zal de geschiedenis van Roemenie echt niet veranderen. Het staat er nu eenmaal, is niet lelijk (maar dat vind ik), en de Roemenen hebben er met z'n allen duur voor betaald. Laat het nu maar een toeristische attractie worden, want als je het afbreekt is het dubbel zonde.
De dam.. 020

Toegevoegd op 13-05-2009 18:56:12
Grapje.....
De dode Zee, Israel.. Indrukwekkend maar oerlelijk..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na een flinke bosbrand door een stuk van het bos gekomen. Een trieste aanblik allemaal zwart-geblakerde bomen. Dat was de eerste indruk, maar de tweede blik viel op het felle groen van de planten die anders nooit voldoende licht krijgen om er te kunnen groeien.
Ik blijf voorkeur houden voor een gezond bos.

Toegevoegd op 13-05-2009 23:17:50
Toen was dat het meest trieste en lelijke plekje op aarde.

Toegevoegd op 13-05-2009 23:18:55
Wat ik zelf heb gezien.

Toegevoegd op 13-05-2009 23:20:48
En geroken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind die rare kerk in Barcelona, waarvan ik de naam geen eens kan onthouden echt het meest lelijke bouwwerk...

Toegevoegd op 13-05-2009 18:58:49
Owja... Het ging om een plek...

Umhhh.....

Wat dacht je van het uitzicht daarop...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaudi Sacrada ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bouwwerk ja...
Antoni
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/gewone-overtreffende-trap-gebleven-gezegd.6369
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is er nou mis aan "de meest lelijke plek". je benadrukt de nummer een-positie immers meer dan met'" lelijkste".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Antoni: En wat kan ik met die belangrijke info?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het absoluut niet met je eens. De Sagrada Familia is echt geweldig, let bijv. eens op de details, je staat gewoon met open mond te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die mening deel ik dus niet... Ben er ooit als kind binnen geweest en blijf het al jaren een lelijke kerk vinden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sagradia familia. Prachtige kathedraal!
Smaken verschillen.
België, je moet eerst over een berg mayonaise heen en op elke hoek van de straat is een patatboer aanwezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsjernobil, Ukraïne, een stralend uitzicht heb je daar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Frankrijk is oerlelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Egypte.
Het oude Egypte is één en al cultuur. Het nieuwe Egypte bende en chaos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is dit omgekeerd, er is een plek die ik heel erg mooi vind, maar als je beter kijkt is het er ontzettend smerig.
De stad Porto. Hele mooie wijkjes, vanaf de rivier ziet het er ook best kleurrijk uit, maar als je er doorheen loopt is het ontzettend vervuilt. Ze zouden die stad zoveel mooier kunnen maken met een likje verf hier en daar, een hogedrukspuit door de straten om de drollen weg te spoelen etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van zichzelf zijn er geen lelijke plaatsen op aarde.
Als deze er zijn,zijn deze door mensenhanden gecreeërd.

alle industriegebieden zijn oerlelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amerika. Het heeft geen geschiedenis (uitgemoord en vergeten, ze leren het niet eens op school), net naast de stad ligt vaak een vuilnisbelt (dump), en ze doen de wereld niets dan slecht. Als we de mensen in een generatie weten op te voeden tot wereldburgers, zou ik er mijn hoop weer op willen vestigen... Kunnen we het daarna in het Midden-Oosten nog een keer doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Sgrijvvaud;

Er zullen ongetwijfeld nog ergere te vinden zijn, maar de streek langs de Maas tussen Luik en Maastricht vind ik wel een van de droevigste die ik ken.