waarom hebben Japanners ook in Zuid Afrika of in Kampen een mondkapje voor? ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Japan is het land met een van de hoogste geboortecijfers ter wereld, ze doen er dus ook alles aan om gezond te blijven. In Japan doen ze een mondkapje voor zodat ze al die uitlaatgassen niet binnenkrijgen. Ze zijn dat zo gewend geraakt, dat ze ook in Zuid-Afrika hun mondkapje voordoen om geen uitlaatgassen binnen te krijgen.

Toegevoegd na 16 uur:
*hoogste geboorteijcfers = hoogste gemiddelde sterfleeftijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Japanners dragen ook kapjes wanneer ze ziek zijn en toch naar buiten gaan om niet andere mensen te besmetten. Dit is uit beleefdheid en wordt zeer gewaardeerd daar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat dit een verandering in gewoonte is geworden na die SARS epidemie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit geldt niet voor alle Japanners, maar ze zijn wel erg voorzichtig als het op hun gezondheid aankomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* Omdat ze de luchtkwaliteit vaak niet vertrouwen.
* Omdat ze anderen niet willen besmetten als ze zelf verkouden zijn.
* Hooikoorts: Het is er weer het seizoen voor. Nu de bloesems beginnen te bloeien en het stuifmeel in wolken door het land trekt, doen de mannen en vrouwen van Japan massaal hun mondkappen voor.
* Voedselveiligheid: Goed gedrag gaat bijvoorbeeld over voedselveiligheid. Daar wordt in Japan veel waarde aan gehecht. In supermarkten draagt het personeel mondkapjes en witte handschoenen. In het straatbeeld is het mondkapje ook heel gewoon. Het wordt gebruikt om zowel jezelf als omstanders tegen rondvliegende bacteriën te beschermen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fiederieke: ik ook.
Vooral omdat ze er ook nog vaak witte handschoenen bij dragen.