Welk spreekwoord gebruik jij expres verkeerd?

Ik zeg heel vaak: Iemand dood maken met een blije mus.

Heb jij ook zo'n spreekwoord?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wie een kuil graaft voor een ander,zweet zich het lazarus, hij heeft de melk wel horen klotsen,maar weet niet waar de tepel hangt

Daar kraait geen hond naar. Prijst niet den dag eer de beer geschoten is. Je moet de huid niet verkopen voor het avond is. Wie zijn billen brandt, moet op zwart zaad zitten. Toegevoegd na 5 minuten: Je mag een gegeven paard niet op de bek slaan. Voor nog veel meer juweeltjes, zie de Bron hieronder.

Bronnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/juweeltjes.5864

niet echt een spreekwoord, maar een verbastering die ik wel eens gebruik om een van mijn verstandelijk beperkte cliënten die troost nodig heeft aan het lachen te krijgen: kom maar even op mijn schoteltje zitten... (op schoot dus)...

Bij mensen die vaak negatief zijn zeg ik altijd lachend : "een dag niet gemopperd, is een dag niet geleefd".

Een centje van een fluit

Met 2 studerende kinderen in huis zijn onze uitspraken ook meer op studentenniveau. Dus is het bij ons: Vechten tegen de bierkraan. Ook een favoriet: I.p.v. Jan met de korte achternaam of Jan Lul is het bij ons Jan met de korte lul.

Ik zeg altijd "ik ben in de oorlog" als ik in de war ben.

Een zwaluw maakt nog geen zomer. 10 trouwens ook niet. Hij heeft groene vingers. De verf was nog nat. een ei is geen ei. twee ei is een half ei. de derde is ook niet te vreten.

Beter 1 in de hand dan de lucht van 10 (mag je zelf invullen)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100