Dromen mensen meestal vanuit eerste of derde persoon perspectief?

Dit naar aanleiding van deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/zouden-droom-eruit-spiegels-hadden.92386

Ik zie mezelf nooit vanuit het derde persoon perspectief, en ik vraag me af hoe dat bij andere mensen zit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.6K

Antwoorden (3)

Ik droom vrijwel altijd in de eerste persoon, maar ik heb wel eens in de derde persoon gedroomd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die derde persoon zal ongetwijfeld je alterego zijn geweest. +1
Ik zie mezelf normaal ook vanuit eerste perspectief. Je weet gewoon dat je jezelf bent, maar wat ik wel vaak heb is dat ik mezelf niet kan besturen (je bepaald niet altijd wat je precies doet in je droom). Dit kan je eigenlijk ook een beetje als een derde persoon perspectief zien aangezien je toch een beetje 'meekijkt' wat jij/jou lichaam in je droom doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt helemaal aan de persoon zelf, een soort van droom-mening. Wat je het fijnst vindt om te dromen zeg maar.

Ikzelf droom vaak vanuit een eerste persoon.