Wat kan je verwachten als de directie aankondigt : de voorbereiding van de adviesaanvraag aanpassing organisatie is besproken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Wat de zin betekent:
- De voorbereiding is besproken.
- Welke voorbereiding? De voorbereiding van de adviesaanvraag.
- Welke adviesaanvraag? Van de 'aanpassing organisatie'

De directie gaat dus een advies vragen over een 'aanpassing organisatie'. Dat bereiden ze nu voor.
De betekenis daarvan is dat ze dus kennelijk een probleem ondervinden in de organisatie. Want hij moet aangepast worden.

Ik zou meer van het probleem willen weten dat de directie ervaart. En of het waar is. En wat het imago is van degenen die het advies gaan opstellen. Dan weet je wel wat je ongeveer kan verwachten.

Daar ze alleen nog maar aan het voorbereiden zijn, die adviesaanvraag, kun je hem wellicht nog beïnvloeden.
Wat kun je beinvloeden? Zowel:
- de perceptie van het probleem van de directie als
- de formulering van de adviesvraag, als
- de partij die gaat adviseren :)

Succes:)

Als bovenstaande niet haalbaar is, dan is het gevaar dat je onderdeel bent van het door de directie gepercipieerde probleem. In dat geval: wegwezen:) Je hebt namelijk een verkeerde directie :) (voor jou dan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
En dat dan allemaal nog in een heel vroeg stadium. dora, ik zou je nog nergens zorgen over maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?? is dit een reactie op mijn antwoord?

Andere antwoorden (8)

nieuw personeel of ontslagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je durft geen keuze te maken? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jawel maar het 1 van de 2.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het zoiets als "het kan vriezen, het kan dooien".
Niet veel goeds en zeker geen opslag...

Toegevoegd op 18-05-2009 18:32:33
pak je spullen maar bijna... want die organisatie zal wel die van het werkplein zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je alvast een kartonnen doos mag uitzoeken om je persoonlijke spullen in naar huis te vervoeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De directie is bezig een verzoek op te stellen aan bijvoorbeeld Ernst&Young, Beerenschot, etc., dat zal onderzoeken of het bedrijf "gezond"is.
Als dat bedrijf die opdracht krijgt gaan ze het bedrijf doorlichten en het eindresultaat zal dan waarschijnlijk zijn dat er eenlijvig rapport verschijnt, waarin staat dat er bezuinigd moet worden.

Daarbij zullen voorbeelden van bezuinigingen worden gegeven, waaruit meestal helaas volgt dat er personeel dient af te vloeien.

Bron: eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wil zeggen dat een reorganisatie op termijn ingezet kan worden. Maar dan moet die adviesaanvraag natuurlijk nog wel goedgekeurd worden.

En of een evt. reorganisatie voor jou consequenties heeft, valt uiteraard niet zo in te schatten vanuit deze positie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou dan is de eindtijd nu al begonnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies wat ze zeggen; Aanpassing organisatie!!
En dan in de bedrijfsvoordelige en de personeelsnadelige zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grote veranderingen, reorganisatie en een slechte sfeer. Een deel van het personeel zal mogen blijven en daar stiekem blij mee zijn maar zich aan de andere kant toch schuldig voelen. Een deel van het personeel zal moeten vertrekken en daar niet blij mee zijn en diegenen die wel mogen blijven niet meer zo spontaan bejegenen.

Kortom: Of je nu weg moet of mag blijven, je gaat een K**T* tijd tegemoet.
Succes.
Je kunt er sterker uitkomen (spreek uit ervaring).