Waar kan ik mijn registratienummer vinden van mijn mobieltje?

ik heb een telefoon gekocht met een kaart waar kan ik mijn registratienummer vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.2K

Antwoorden (2)

Als je het IMEI nummer bedoelt: De afkorting IMEI staat voor International Mobile Equipment Identity. Het nummer bestaat uit verschillende gedeeltes met eigen betekenis.

De eerste 8 cijfers zijn de TAC (Type Approval Code). Deze bestaat uit de tweecijferige landcode gevolgd door een zescijferig toelatingsnummer.

De volgende 6 cijfers zijn het serienummer van de telefoon. Het 15e getal is de check-digit. De laatste twee cijfers zijn het Software Version Number (SVN) en hoort niet tot het IMEI nummer. Het IMEI nummer met het SVN erachter heet dan IMEISV.

Voor de duidelijkheid:

TAC - Serienummer - check digit - software version number

12345678 - 123456 - 1 - 12

Het IMEI-nummer van een toestel is op meerdere manieren te achterhalen:

- Door de volgende code in te toetsen op uw mobiele telefoon: *#06# (bellen)
- Op de verpakking van de mobiele telefoon
- Op het toestel zelf, meestal onder de accu
- In sommige gevallen, op de factuur van uw mobiele toestel

Het is mogelijk dat het IMEI-nummer van uw telefoon langer is dan 15 cijfers. In dit geval hebben de 'extra cijfers' betrekking op de versie van de software op de telefoon. Voor het zoeken, toevoegen of verwijderen van een toestel dient u enkel de eerste 15 cijfers op te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Door het kiezen van *#0000# type en datum van registratie nummer ken je zien.
En ja door het *#06# te kiezen zie je het IMEI nummer en dat is dus de registratie nummer van je mobieltje zoals XiniX ook al zegt...