Wat is het belangrijkste verschil tussen de huidige Pantserhouwitser 2000NL, en de Duitse Hummel of Wespe uit de 2e Wereldoorlog?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Sowieso de techniek maar dat lijkt me logisch. Onderstaand heb ik de pzh2000 vergeleken met de Hummel.

Verder zijn er nog enkele grote verschillen in de mechaniek.

155mm kanon nu, vroeger 150mm
55 TON gewicht nu, 25 TON vroeger
Nu automatisch laden van de munitie
Actieradius nu 420km nu, toen 215km
Snelheid nu 61km/u, toen 42km/u
Bemanning, nu 5, toen 6
Motor nu 1000 pk, toen 265-300 pk
Afmeting, nu istie VEEL groter en beter bepantsert.

Het kanon is op de huidige versie ook draaibaar, vroeger moest de hele tank draaien door de vaste opstelling.

Verder zullen er nog wel legio andere verbeteringen zijn, maar dit zijn de meest opvallende denk ik zo.

Toegevoegd na 20 minuten:
Vergeet nog een belangrijk punt trouwens... Het aantal ammunitie dat men mee kon nemen was vroeger 18 stuks, er weinig dus. Van de standaard 155mm granaten kan de pzh2000nl er 60 meenemen. Een flinke toename dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de ballistische computer die de PzH 2000 heeft is niet te vergelijken met de methodes die men in de Tweede Wereldoorlog hanteerde om een doel te raken. +1