Zou het ook mogelijk moeten zijn een "runner up" aan te wijzen, naast het "Beste antwoord"?

Dan zou je bijvoorbeeld iemand die een deel van je vraag uitstekend heeft beantwoord, kunnen belonen met, laten we zeggen, vijf punten.

Of je kan iemand belonen, die een andere antwoordgever op het juiste spoor heeft gezet voor het geven van het juiste antwoord.

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor alle antwoorden!

Antoni
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel GV ook (net als ik) voor een interactieve wishlist te maken :). Dan kunnen nieuwe wensen vanuit de community beoordeeld worden.
Antoni
14 jaar geleden
Ja, misschien doe ik dat wel. Mijn voorstel zal ik in ieder geval niet doorgeven. Tot nu toe heb ik nog maar weinig antwoorden gezien, waarin het een goed voorstel werd gevonden...

Het beste antwoord

Waar trek je de lijn? Ik heb geen zin om bij elke vraag een top tien samen te stellen. Bovendien staat dat los van de bedoeling van de site (denk ik). De site is niet bedoeld als een punten-haal systeem, maar als een forum waar iemand een antwoord kan krijgen op een vraag. Ook gasten die een vraag hebben en die op willen zoeken willen graag één antwoord....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dit vind ik echt te ver gaan. Ik zit ook wel eens te twijfelen wie ik de 10 punten geef, maar aangezien je met die punten niks kunt maakt het niet zo veel uit. Iemand anders ziet ook wel dat er meerdere zijn die een goed antwoord geven.
Mocht je iemand toch veel punten willen geven, ondanks dat je hem niet als beste antwoord hebt gekozen, dan kijk je even welke vragen hij heeft beantwoord en dan geef je daar duimpjes voor...

Ik heb trouwens ook al wat vragen gesloten zonder beste antwoord te kiezen. Dat kan namelijk ook gewoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoe meer regels hoe meer men kan en mag zondigen en dan moet er nog meer gemodereerd worden en het is al zo´n hels karwei...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb ik het mis als ik vermoed dat jij ook wil modereren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
totaal mis... ik wil dat niet ik wil onpartijdig zijn en blijven en lekker kunnen schoppen overal heen...
Ja, en ook gelijk een troostprijs voor iemand die het geprobeerd heeft maar toch niet is gelukt, een prijs voor het slechtste antwoord is misschien wel een goede en natuurlijk het grappigste antwoord.

Maar serieus. Het gaat mensen dus echt duidelijk om de punten? Als ik vind dat er bij vragen al een goed antwoord staat hoef ik dit niet te herhalen in mijn eigen woorden, in tegen stelling tot andere mensen. Het beste antwoord is het antwoord wat antwoord geeft op de vraag, wie interesseert zich in een antwoord wat iemand op een goed been heeft gezet terwijl het alomvattende antwoord er direct boven staat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een runner up is zoiets als 'je bent de eerste van de verliezers' ;)

Nee ik denk dat het niet een goed idee is, vooral omdat het soms al moeilijk is om een 'beste antwoord' te bepalen. Overigens denk ik dat het misschien nog wel een optie zou zijn dat je gewoon 10 punten zou moeten kunnen verdelen over de antwoorden (De beste meer dan de minder goede), misschien is dat een beetje wat je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De duimpjes op zijn al een mogelijkheid... Maar als de vragensteller bij (enkele) antwoorden meer dan 1 duimpje zou mogen geven, heb je al een runner-up gevoel.

Of als de vragensteller bij het afsluiten van de vraag de volgorden van de antwoorden aan zou kunnen geven (nu gaat dat gesorteerd op duimpjes)....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ik al eerder zei, naast de 2 duimpjes een middelvinger misschien?
Dan zou ik meer gecharmeerd zijn van het "slechtste antwoord", soms zijn er geen eens 2 reacties
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal wel mogelijk zijn, maar wat voor nut heeft het. Persoonlijk vind ik dat huidige punten systeem ook nergens voor nodig. Het gaat op deze site om elkaar te helpen met antwoorden en/of meningen. Waarom moeten daar punten aan verbonden zijn?
Ik zou het lekker laten zoals het momenteel is.