Waarom staan soms de vlaggen op de pakken militairen in films in spiegelbeeld? Vooral bij de Amerikaanse vlag op de bovenarm zie je dit vaak.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.2K

Antwoorden (3)

Omdat beelden in films soms worden gespiegeld, voor een beter resultaat. Ook de vlag spiegelt dan. In het echte leven zal je geen millitairen zien die een vlag in spiegelbeeld hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de beelden beurtelings gemonteerd worden voor het beste resultaat. Het kan daardoor voor komen dat idd de vlag ineens spiegelbeeld is, of een pukkel aan het wandelen is geslagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet alleen in films maar in het echt ook. Het komt van de USA cavalry die in het westen van de USA forten had. Zo betekende een op de kop hangende vlag dus met de sterren in de rechter onder hoek, dat het fort werd belegerd. de sterren in de rechter boven hoek zoals je zoals je zelf zegt in films ziet betekent: wij zijn in oorlog (wij zijn buiten het fort aan het vechten) De Amerikanen in Afghanistan waren(zijn) in staat van oorlog dus is het mouw embleem omgedraaid.
Zo konden de eventuele versterking al op geruime afstand van het fort zien dat er iets aan de hand was en was het aan de commandant van de versterking, om passende actie te ondernemen