Hoe belangrijk is Duitsland voor Nederland?

Je mag de vraag interpreteren hoe je wilt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2K

Antwoorden (13)

Duitsland is ons buurland. En zoals het gezegde al luidt, beter een goede buur, dan een verre vriend. Alleen daarom al is de goede relatie met Duitsland erg belangrijk voor ons land.

Nerderland en Duitsland werken op veel terreinen samen. Te denken valt dan aan criminaliteitsbestrijding, handel, gezondheidszorg ( grensoverschrijdende inzet van traumaheli bijv ). Samenwerking gaat heel ver.

Duitsland is belangrijk voor Nederland en andersom.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weinig aan toe te voegen ...
Als exportland is Duitsland zeer belangrijk voor Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel belangrijk als je naar Oostenrijk wilt
anders moet je zo ver omrijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
Duitsland is belangrijk voor Nederland, net zo goed als Nederland belangrijk is voor Duitsland. Beide landen hebben doorgaans gemeenschappelijke opvattingen over ontwikkelingen op politiek, economisch en maatschappelijk terrein. Bovenal kan Nederland zich goed vinden in de Duitse visie op de toekomst van Europa.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen, per 1 januari 2011 moet Nederland gewoon opgaan als Staat in Duitsland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel belangrijk. Het grootste deel van onze handel is met Duitsland. Tevens levert Duitsland nadrukkelijk beter bier aan Nederland dan omgekeerd. De wijnen uit zuid-duitsland & de bratworst hebben voor revolutie in barbeque land gezorgt en om van Groningen naar Maastricht te komen kan je nog steeds het snelste via duitsland rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-De inkomsten die wij krijgen uit toerisme...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onmundig belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duitsland is onze grootste handelspartner, dus we doen de meeste zaken met Duitsland. Dus onmisbaar belangrijk.

Even voor @Nuchter: inderdaad, je kan heel makkelijk uitrekenen dat als we als Nederland meer invloed op de EU willen hebben, dan kunnen we beter opgaan als nieuw bundesland van Duitsland dan om zelfstandig te blijven. Of we dat echt moeten doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel belangrijk schijnbaar want mensen houden zich er nog steeds heel erg mee bezig.... positief en negatief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel belangrijk, iedereen heeft een zondebok nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker belangeryk duitsland is in bondsgenootschap met nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duitsland is 2.4 keer belangrijker voor Nederland dan alle pessimisten bij elkaar denken dat het is.