Kunnen wij de geur van dieren oppikken?

Veel dieren bakenen hun territorium af door middel van geur. Deze kan dus ook door andere dieren geroken worden.

Nu vroeg ik mij af of wij die specifieke geur ook kunnen ruiken, en zo ja, zouden wij er verschil in kunnen ruiken?
Dus dat dit het territorium van die is, en dit territorium van deze.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Afrikaan vertelde me ooit dat, toen hij en zijn familie een wandeling maakten, ze opeens een heel wee gevoel in hun maag kregen en heel alert werden... vanwege angst.. bleek dat er leeuwen vlak in de buurt waren, maar die hadden ze nog niet gezien.. het zou goed kunnen dat door de geur van de leeuwen hun instinct het over nam.. maar natuurlijk weet je met dit soort verhalen nooit of ze waar zijn.. ;)

Het beste antwoord

laat ik antwoorden vanuit de kat.
de verschillende feromonen die katten afgeven kunnen wij niet ruiken met ons armzalig reukorgaan.
als een kat een verse drol heeft gedraaid, of heeft gesproeid, dan ruiken we dat uiteraard wel.
maar wij ervaren alleen stank, terwijl het voor een kat is alsof hij een brief leest.
sekse, sexuele status, gezondheidstoestand, van alles kan een kat hieruit opmaken.
ons reukvermogen is daar echt te gering voor.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zeker wel. Bijv heb je wel die verse geur geroken van een kater die tegen je voordeur heeft staan sproeien.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kater of poes die met een rechtopstaande, trillende staart tegen (meestal verticale) voorwerpen aanplast (sproeit ) vertoont natuurlijk, territoriaal gedrag. Je kunt dit heel goed ruiken!