Wat betekent voordeel?

mijn vriend is amerikaans, en ik kan hem niet duidelijk uitleggen wat dat betekent.

kunnen jullie het misschien beter uitleggen met makkelijke woorden.

ik heb op internet gezocht wat dat betekent maar hij begrijpt het niet zo goed.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2K

Antwoorden (5)

Een makkelijk woord is meevaller!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
advantage
heb je dat woord al geprobeerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordeel als in voorsprong

Benefit/ Advantage

Winstgevend voordeel:

Profit/ Gain
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord "discount" begrijpt hij wel......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem dat wil uitleggen (zonder direct de engelse vertaling te geven), kun je dit het beste doen aan de hand van een vergelijking:

bijvoorbeeld: de voor- en nadelen van het hebben van een hond.

Voordeel: Je hebt gezeldschap, je gaat elke dag even bewegen omdat je hem uitlaat, je hebt een trouwe vriend.

Nadeel: Het kost geld, je moet een thuis voor hem zoeken als je op vakantie gaat, je moet bij slecht weer de deur uit om hem uit te laten.

Door het maken van vergelijkingen, kun je tal van woorden veel makkelijker duidelijk krijgen voor een ander.

Ik doe het zelf in mijn groep ook met moeilijke nederlandse woorden. Werkt (bijna) altijd.