hoe bedoelen ze met deze zin? -kijk hieronder-

Mileubesparend huishouden

wat betekent dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Dat je in je huishouden ( in je gezin of woonomgeving )
rekening houdt met het milieu. en verstandig om gaat met bv afval sorteren en bezuinigen op dingen.
13 jaar geleden
Dat kan volgens mij vanalles betekenen, vanaf het wat minder vaak de auto pakken en minder schoonmaakmiddelen gebruiken, tot 'hardcore ecologisch verantwoord leven', dus als vegetarier of veganist zonder energieverslindende apparaten, met zonnepanelen en grasplaggen op het dak, hergebruik van afwaswater, milieuvriendelijk geteelde groenten en 100% ledverlichting.

Het ligt er maar net aan vanuit welk oogpunt je het bekijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een buitengewoon kromme uitdrukking, waar vrijwel zeker bedoeld wordt: milieu vriendelijk huishouden. Uiteraard betekent dit: zo min mogelijk vervuilend en verspillend.
Dit soort termen (waarom wil toch iedereen het wiel uitvinden..!!!!) werken super verwarrend en kloppen helemaal niet taalkundig gezien.
Goeie vraag!