normale of abnormale gedachten?

Als je boos bent op iemand is het dan een normale gedachten dat je diegene waar je boos op bent af wil maken op dat moment ( ook al zou je het nooit doen ).
en wil je het als de boosheid over is helemaal niet!
of is dit abnormaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Redelijk normaal lijkt me, als je boos bent denk je dingen waarvan je op een ander moment niet zou kunnen voorstellen dat je ze kunt bedenken.
Is een soort spanningsontlading(denk ik)
anneliez
13 jaar geleden
Boosheid is een individueel gevoel, zoals alle emoties individueel zijn in gradatie.
En hoe je er uiting aan geeft, is , naast cultuurgebonden, ook persoonsgebonden.
Abnormaal/normaal (dus hoe de 'norm' zou zijn) kan je dus eigenlijk niet toepassen op emoties.

Maar het kan natuurlijk wél zo zijn, dat je buiten proportie boos/kwaad/driftig wordt om iets. Hoe moeilijk het ook is : hou je verstand er óók een beetje bij, als je door emoties overmand/vrouwd wordt, en probeer een beetje te relativeren.

Mijn wijze oude opa zei altijd : 'Kind, als dit de grootste ramp is die er vandaag op de wereld gebeurt, valt het allemaal nog wel mee...'
Dus dat schiet mij altijd door de kop, als ik witheet opborrel van binnen.
Dan even een paar keer diep ademhalen, en pas dán de mond opentrekken of moordenaarsneigingen toelaten.
Het wordt dan wat minder heftig en vreselijk, allemaal.
En daardoor beter hanteerbaar.

Al die adrenaline in je lijf : je doet er jezelf eigenlijk alleen maar kwaad mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor je wijze opa en voor jezelf dat je dit deelt.
Op het risico af dat iedereen nu over MIJ heen valt.
NEE dat vind ik geen normale gedachte!!

Je beschrijft het niet als die ene allesomvattende vreselijke boosheid maar het klinkt mij meer als boos zoals we allemaal met enige regelmaat boos op iemand zijn.

Als je daar zulke vreselijk zware negatieve gedachten bij krijgt denk ik dat je heel veel moeite hebt met je eigen boosheid (misschien mag je niet boos zijn van jezelf?). Je doet er verder niemand kwaad mee want je zegt zelf dat je het nooit zou doen en waarschijnlijk vertel je het ook niet aan degene waar je boos op bent.

Je doet echter JEZELF er kwaad mee, jij vreet jezelf op van boosheid en dat uit zich in hele nare gedachten. Geloof me (ik kan het ook niet altijk hoor) maar mensen die veel rustiger zijn (geestelijker) als ze boos zijn, staan veel relaxter in het leven.

Toegevoegd na 1 minuut:
(geestelijker) = bedoeld als : geestelijk , dus wat je erover denkt