armen en benen lijkt mij.
we zeggen bijv.........zie je die aap? hij heeft een banaan onder zijn arm en die pelt ie met zijn voeten.
dat zeg ik dan weer he.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vroeger geleerd:
A is van aapje, dat eet uit zijn poot
B is de bakker, die bakt voor ons brood
enz. enz.
jc54
13 jaar geleden
Een aap heeft poten.
Chimpansees, bonobos en gorillas bewegen zich quadrupedaal (op vier poten) voort. Ze kunnen slechts kleine stukjes rechtoplopen op een vrij stuntelige manier. Anders dan andere dieren die zich op vier benen voortbewegen, steunen de grondbewonende mensapen op hun knokkels (knuckle walking), inplaats van op de vingers of de palm van de hand. Dit zorgt ervoor dat ze hun lange vingers hebben kunnen behouden, die zijn namelijk niet praktisch om op te lopen, maar wel om mee te klimmen. De hand had van met name de chimpansee heeft drie functies; lopen op de grond, klimmen in bomen en dingen kunnen hanteren.