Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik door hypnotherapie (of op een andere manier) mijn vergeten/verdrongen (bv door trauma) moedertaal weer 'terugkrijgen'?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
555

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, in sommige gevallen zeker. Als de herineringen nog in je hersenen zitten en alleen geestelijk worden geblokkeerd kan je eea weer terug krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt ervan af hoe oud je was toen je die taal nog sprak. Als je jong bent kun je gemakkelijk een taal leren, maar je kunt hem even gemakkelijk verliezen als je hem niet meer gebruikt, ook als je geen verschrikkelijke dingen meemaakt.
Ik wil je dus geen valse hoop geven.
In jonge hersenen worden veel nieuwe verbindingen gemaakt, maar ook veel verbindingen opgeruimd als ze niet meer worden gebruikt.
Hypnotherapie kan zeker verborgen of verdrongen herinneringen blootleggen, maar verbroken verbindingen kan het niet herstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In plaats van hypnotherapie zou je ook een nieuwe revolutionaire behandelmethode met 'The Emotion Code' kunnen proberen.

Kijk even op onderstaande website:
http://www.theemotioncode.nl/Consult.php

groeten
Jolanda
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding