wat betekend insectenreseistentiegen?

Ik heb het nodig voor bio en ik dacht missschien is het een gen dat resistent is voor insecten maar ik weet het niet zeker.

Toegevoegd na 3 minuten:
sorry ik bedoel insecten resistentie gen maar het is wel een woord;)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

als een insect resistent is betekend dat hij niet meer reageert op bepaalde bestrijdingsmiddelen, en dat hij er tegen kan

Da's geen goed woord. Je bedoelt waarschijnlijk resistentie tegen insecten. D.w.z. dat het er tegen bestand is. Toegevoegd na 2 minuten: Ah, of je bedoelt insecten-resistentie-gen. Lijkt me ook geen goed woord, maar het zal over een gen waardoor het (eind)product resistent tegen insecten wordt.

Ik vermoed dat je bedoeld: Het insectenresistentiegen. Dit is een gen dat door genetische manipulatie van bv planten kan ontstaan in het DNA van een plant. Dit gen zal ervoor zorgen dat in cellen van de plan (met dat gen) een of meerdere eiwitten worden gemaakt waar (bepaalde) insecten niet tegen kunnen.

Volgens mij is dat een gen dat ervoor zorgt dat je resistent bent tegen insecten... het woord zegt het al... ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100