Hoe worden diergeneesmiddelen getest?

Hiermee bedoel ik; wat zijn de fasen
die een diergeneesmiddel doormaakt voordat het op de markt verschijnt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

een hoop leed bij andere dieren ben ik bang.De zogenaamde proef konijnen.Maar je ontkomt er niet aan.Of bedoel je dat niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ratten en paarden en apen enzv
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat zijn helaas ook "proefkonijnen"
De pharmaceutische industrie maakt gebruik van proefdieren. Om antwoord te krijgen op de vraag van de fasen, zou je op de site van intervet kunnen kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een geneesmiddel wordt getest op werkzaamheid en veiligheid.
de emea (europees geneesmiddelenbureau) heeft vastgelegd wat de testprocedures zijn, en ziet op naleving ervan toe.
eerst krijg je in vitro onderzoek in het lab, bijvoorbeeld op celculturen.
vervolgens volgt in vivo onderzoek op dieren.
14 jaar geleden
Ze zoeken mensen die niks mankeren, geven ze de ziekte van de dieren en dienen dan het medicein toe. Als het dodelijk is, zijn de dieren in ieder geval bespaard.

Toegevoegd na 2 dagen:
Dus eigenlijk hetzelfde als voor mensenmedicijnen, maar dan omgekeerd. (voor als je het niet snapte)