Mag papier dat gebruikt is voor schoonmaken (bv vette pan) in de papierbak of moet dat in de gewone afvalbak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Papier met vetresten moet in de gewone afvalcontainer.
Alleen schoon papier en karton e.d. mag in de papierbak.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee. Vies, vochtig of vet papier is niet geschikt om te recyclen. Wist ik ook niet, maar ik vond het op onderstaande link!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keukenrol mag na gebruik wel in de groene bak.
Natuurlijk niet als er allerlei chemicaliën aanzitten of motorolie of iets dergelijks.

Toegevoegd na 25 seconden:
Bij twijfel gewoon bij het restafval in de grijze bak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Papier met vet erop moet in de restafval bak. 1 papiertje zal niet veel uitmaken, omdat het zo verdund zal worden in de grote massa, maar als iedereen het gaat doen wordt idd het papier recycle process verstoord.