Krijgen ze in Duitsland op school Nederlands?

Ik was gewoon benieuwd want wij leren hier wel duits.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
8.4K

Antwoorden (5)

Ja, is een keuzevak wat steeds vaker gekozen wordt in Duitsland. Met name in de grensgebieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral veel Duitse scholen langs de Nederlandse grens krijgen de kinderen les in het Nederlands.
Er komen wel steeds meer Duitse scholen waar Nederlands word gegeven
maar dat is voorals nog een keuzevak voor de leerlingen zelf op middelbare scholen en universiteiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, beide antwoorden zijn juist. Ik heb een Duits vriendje gehad (heeeel lang geleden, haha) en die zat in Aken op school en kreeg daar Nederlands les, maar niet als verplicht vak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, vooral aan de grens of in Ost Friesland.
Er zijn zelfs uitwisselingen met de de scholen in het noorden en de scholen in Ost Friesland!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als keuzevak in sommige deelstaten.
Ik ken zelfs een Japanner die Fries studeerde. Ik geloof dat hij Mr. Hosokawa heette. Hij wist meer van Friesland dan ik (Fries). Overigens kun je in Japan en Tsjechië ook Fries studeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Algemene ontwikkeling RobindeJ. Een beetje leergierigheid hoort er bij.