kan je als je piano/keyboard wilt leren spelen ook xylofoon lessen nemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (1)

Natuurlijk kun je ze ook nemen, maar je leert er geen pianospelen van. De basis is hetzelfde, maar dat geldt voor ieder instrument. Noten zijn noten, maar de techniek om een instrument te beheersen is nu juist het belangrijkste.

Piano speel je met 10 vingers (en wat voetenwerk), xylofoon met 2 stokken (en als je heel goed wordt met 4 soms) Piano speel je ook meer met accoorden, die uit 3 noten bestaan, xylofoon meer met losse opeenvolgende noten.

Daarbij is de functie van het instrument ook dusdanig anders, piano is een melodie instrument, xylofoon behoort tot het slagwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord! Plus dat je met pianospelen ook nog met voetenwerk te maken hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal goed. +