wat is er met het getal 1337?

zoals hier te zien http://www.google.nl/images?um=1&hl=nl&q=1337&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=989&bih=634

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.3K

Het beste antwoord

Dat betekent leet. De '1' stelt een L voor, de '3' een E etc. Leet speak is een internettaal waarbij sommige letters worden vervangen door cijfers en symbolen. D1t 15 33n v00r8331D. (dit is een voorbeeld)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wow, dat kan je gewoon lezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst zeg je dat 1 l is en dan schrijf je d1t i---?

Andere antwoorden (3)

1337 staat inderdaad voor LEET, het woordje LEET is weer afkomstig uit een spel: counter-strike. Leet is daarin een terroristisch character die populair is in het spel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En die heeft het dan weer van... de LEETS die het spel geprogrammeerd hebben.
Zoiets noem je brezer taal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woordje 1337 is een leetspeak voor LEET en is een verbastering van 'Elite'. Een LEET is iemand die het weet, die je niks wijs kunt maken over internet en die iedereen 'owned'. Een LEET is het tegenovergestelde van een n00b (een beginneling).
In de link iets meer over het ontstaan van LEET.