krijgen al die ex-kamerleden nu een vet bedrag aan wachtgeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Ze krijgen wachtgeld ja.
Of dat een vet bedrag is lijkt mij een persoonlijke interpretatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, hoort bij de afspraak! Gaat veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wachtgeld krijgen ze zeker.
Sommige hebben het zo voor zich zelf geregeld dat wanneer hun taak beëndigd is
ze niet meer hoeven te werken voor hun 65ste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij is het zoiets dat ze het eerste jaar 90% van hun laatstverdiende loon krijgen, het tweede 80%, het derde 70% en dan maximaal 6 jaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
o, en eventuele inkomsten die in die periode verkregen worden, worden van het wachtgeld afgetrokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier de regeling voor ex kamerleden

Na vertrek heeft een ex-Tweede Kamerlid recht op een uitkering van: - 80 procent van zijn laatstgenoten schadeloosstelling in het eerste jaar;
- 70 procent van zijn laatstgenoten schadeloosstelling vanaf het tweede jaar.

De uitkering duurt even lang als de het Kamerlidmaatschap heeft geduurd, maar geldt minimaal twee en maximaal zes jaar. Is betrokkene niet langer dan drie maanden Kamerlid geweest, dan duurt de uitkering zes maanden.

Als een Kamerlid bij zijn vertrek 50 jaar of ouder is en in de 12 jaar daarvoor minstens 10 jaar Kamerlid is geweest, dan loopt de wachtgelduitkering door tot de 65-jarige leeftijd.

De uitkering komt te vervallen zodra het ex-Kamerlid in een andere functie voldoende verdient. Inkomsten worden in mindering gebracht op de wachtgelduitkering.

Voor de wachtgelduitkering maakt het niet uit wat de reden van het aftreden was
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral die laatste zin is ergelijk. Vallen onder inkomsten ook 'onkosten vergoedingen'?
In eenvoudige taal gezegd: jazeker.