Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom herriner je niks als je iets doet of zegt in je slaap

Volgens mijn vriend heeft hij me vanmorgen wakker gemaakt, ik heb mijn wekker zelf uitgedrukt, opeens schrok ik wakker omdat mijn vriend zei hoelaat het was, ik was klaar wakker en ben naar het werk gegaan toen ik thuis kwam heeft hijmer gezegt waarom ik niet meteen ben opgestaan, ik zei ik weet het niet daar weet ik niks van, maar hoe kan dat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
664

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Omdat je dan slaapt en droomt dan zijn veel functies uitgeschakelt ik denk dat er iets is fout gegaan tijdens je rem-slaap want dan raakt je lichaam tijdelijk verlamt voor de veiligheid en misschien ben je toen gaan slaapwandelen en heb je de wekker uitgezet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens de REM-slaap is je lichaam niet verlamd, en met een verlamd lichaam zou je niet gaan slaapwandelen.
Dan ben je simpelweg niet wakker genoeg geweest, heb je min of meer automatisch de wekker uitgedaan, ben je nog even gaan liggen en zzzz... weg ben je.
Wat er tussen de eerste keer 'wakker' worden en het echte wakker worden zit, onthoud je niet, tenzij je ècht wakker bent geweest. Als je bijvoorbeeld even hebt liggen nadenken en je moe voelde en 'nog heel even' je ogen dicht deed - dat overkomt mij weleens, en dan is het plotseling een half uur later ;p Dan weet ik dus nog wel dat ik wakker ben geweest, maar niet als ik maar heel kort 'wakker' ben geweest, net lang genoeg en net niet-slapend genoeg om te merken dat de wekker geluid maakt en 'm uit te zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding