wat bedoelen ze met dit zinnetje. KIJK HIERONDER!

Zin: haar directe omgeving

ik ging een boek lezen en ik kwam deze zin tegen.
Weten jullie misschien waar ze daarmee bedoelen?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (3)

Om je vraag te beantwoorden had je eigenlijk meer tekst moeten tonen. De zin ervoor en erna bijvoorbeeld.
Haar directe omgeving kan zijn de ruimte om haar heen of familie die misschien wel 200 km van haar vandaan woont maar toch haar directe omgeving is. Ook collega's ook al ga je er nooit mee om is toch je directe omgeving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met directe omgeving wordt volgens mij meestal bedoeld familie, collega's, buren, vrienden, dus relaties waar 'zij' bijna dagelijks mee te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt af van de comtext waarin het is geschreven.

Het kan een letterlijke betekenis hebben:
"In haar directe omgeving zijn geen scholen."

Dan betekent het dus dat in haar woonomgeving geen scholen zijn.

Het kan ook meer figuratief zijn:
"Uit haar directe omgeving kwamen enkel negatieve geluiden."

Dan betekent het dat de mensen die zij goed kent, die emotioneel dichtbij haar staan, negatief zijn over iets dat ze bijvoorbeeld wilde gaan doen.