Hoe vind ik een boek als ik de titel en de schrijver niet weet, maar wel het verhaal?

kernwoorden: fictief wezentje, aardverschuiving en opgesloten in grot met oerwezens

Toegevoegd na 6 dagen:
Gescheiden man leeft samen met jongere vrouw, gaat vissen en komt door een aardverschuiving opgesloten te zitten in een grot. Als hij bijkomt ziet hij een vreemd wezentje. Dit blijkt het wezentje te zijn, dat hij had verzonnen, toen hij verhaaltjes vertelde aan zijn dochters. De Skunk of iets dergelijks.( Is ook de titel van het boek, maar kan het onder de Skunk niet vinden. ) In die grot bevinden zich allerlei pre-historische dieren. Vlakbij hem is een afgrond, waar in de diepte een rivier stroomt. Zo vangt hij een vis, die zeer olie-rijk is waardoor hij licht kan maken. In die diepte leeft ook een hele grote soort ijsbeer. Na vele pogingen vindt hij eindelijk een uitgang.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.8K
Rieneke1
13 jaar geleden
kwam die aardverschuiving omdat een stel motormuizen met springstof in de weer was geweest?
dan zou het "de skook" kunnen zijn?

Antwoorden (4)

Doe eens een poging hier op GV.

Hoe heet dit boek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laatste is nu net het probleem:
"Hoe vind ik een boek als ik de titel en de schrijver niet weet, maar wel het verhaal?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit soort vragen komen vaker langs voor films:
http://www.goeievraag.nl/vraag/film.31716 Plaats een vraag en omschrijf hoe het verhaal gaat.
Vertel het verhaal maar eens hier misschien maak je dan kans...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt op bol.com proberen met wat steekwoorden. Weet je nog namen, locaties, hoe loopt het af. Is het een kinderboek, heeft het plaatjes?
13 jaar geleden
Of gewoon googelen met deze kernwoorden.
Ook kan je een bieb of boekenzaak binnen lopen en het daar vragen.