er is een soort van Egyptisch/slangen liedje wat opzich wel bekent is maar hoe heet het?

het klinkt ook wel een beetje indiaans ofzo
het was ooit bekent volgensmij

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
volgensmij is het ook arabisch, het komt niet uit die landen maar het deuntje is zo
Amadea
5 jaar geleden
Ergens heel in de verte daagt mij iets, maar ik heb iets meer informatie nodig om het weer boven te kunnen laten drijven. Weet je nog wáár jij dat van kent? Is het echt een gezongen liedje, of instrumentaal?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
het is meer instrumentaal en ze draaide het laatst op een festival, toen zeiden ze dat het een liedje 'voor de dames' was dus kun je hier iets mee?
VraagAntwoord66
5 jaar geleden
Ik weet niet hoe recent liedje het is. Maar ik dacht meteen aan deze: https://youtu.be/_I_D_8Z4sJE
BarendV
5 jaar geleden
Je kunt het inzingen en vragen op deze site: https://www.watzatsong.com/en
Grote kans dat je vraag beantwoord wordt.

Antwoorden (1)

Mogelijk bedoel je "Misirlou". Bij het volksdansen uit de tachtiger jaren staat die muziek bekend als de slangendans uit Kreta. Het is een door een Griek gecomponeerd liedje dat vertaald zoiets als Egyptisch meisje betekent. De catchy melodie werd daarna door heel veel verschillende artiesten opgepikt en ook als filmmuziek gebruikt.
. . .
Misschien zoek je dan “Mundian To Bach Ke“ van Panjabi MC.
Toegevoegd op 15 november 2019 14:59: tekst, video
Amadea
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
nee sorry deze bedoel ik niet, het is meer snel
tu tututututututu tu tututututututu
ik snap dat je dit niet begrijpt maar zo gaat het ongeveer
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
en het is echt zo'n liedje waar je meteen indiaans op wilt dansen
Amadea
5 jaar geleden
Dat kunnen talloze muziekstukken zijn, een speld in een hooiberg....