Waarom mag je geen bril of lenzen hebben als je bij de leger wilt?

waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
11.1K

Het beste antwoord

Zie deze link met de keuringseisen voor verschillende functies bij defensie.

Voor bepaalde functies is er in de praktijk nog dispensatie aan te vragen.

Toegevoegd na 33 seconden:
http://www.oogheelkunde.org/patienten/keuringseisen-gezichtsvermogen
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat was vroeger bij HET leger zo. Tegenwoordig mag je zelfs piloot worden met een bril.
Het is wel onpractisch bijv. onder een gasmasker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien helpt dit maar je hebt bepaalde functies waarbij het zowiezo mag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wolfklauw
een jaar geleden
En wat als je nog kan zien zonder bril? Alleen minder goed
Omdat het nogal lastiger wordt om je lenzen of je bril te dragen...

Stel dat er wat gebeurt, en je kunt niet meer goed zien.
Dan is dat niet goed in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een aantal functies is het weinig van belang. Bij actieve functies in bijv. het veld, of als vlieger is het natuurlijk wel beter. Een bril of lenzen zijn toegestaan als het binnen bepaalde grenzen ligt.
Kort geleden werd bekend dat ooglaseren door Defensie financieel (deels) wordt vergoed! Dit om juist meer personeel te kunnen aantrekken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bril of lenzen hoeft tot op zekere hoogte geen beletsel te zijn, maar kan praktische problemen opleveren bij oefeningen of bij gebruik van een gasmasker.