Wat is het gevaarlijkste beroep?

En dan bedoel ik...met welk beroep heb je de grootste kans dat je overlijd?

Toegevoegd na 3 minuten:
Is dat krabvissen echt het gevaarlijkst?(deadliest catch op discovey channel)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*je overlijdt

Het beste antwoord

Politicus en talibanstrijder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (31)

Houthakker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfmoordterrorist. Militair zal het ook wel goed doen. Crimineel lijkt me ook wel gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, volgens Amerikaanse statistieken is visser het gevaarlijkste beroep, met ruim 140 dodelijke ongevallen per 100.000 werknemers.
14 jaar geleden
de één zegt glazenwasser de ander zegt zeevisser
ik denk als je niet goed de voorschriften volgt elk beroep gevaaarlijk kan zijn

Toegevoegd na 1 uur:
de meeste bedrijf ongelukken komen door routine
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'n Bounty hunter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn veel gevaarlijke beroepen. Kijk op discovery maar eens naar: worlds toughest jobs.
Maar het enige beroep(volgens mij) met een zeker dood is zelfmoordterrorist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfmoordterrorist gezocht. Ervaring gewenst ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitstekende pensioenvoorwaarden. :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet, hoe wil je het dan noemen?
De meningen zijn hier nogal over verdeeld.

Op dit moment staan beroepen als glazenwasser, visser, wegwerkers etc. nogal hoog in de top. Waarschijnlijk omdat het risico op een bedrijfsongeluk met de dood tot gevolg aanzienlijk hoger is dan andere beroepen.

Echter denk ik dat sociale beroepen steeds hoger zullen komen in de top. Aangezien mensen steeds asocialer, aggressiever, intoleranter etc. worden, denk ik toch echt dat sociale beroepen een steeds groter risico gaan vormen.

Maar zelfs een cartoonist schijnt gevaarlijk te zijn.
http://cartoonisthenning.blogspot.com/2010/01/cartoonist-een-gevaarlijk-beroep.html
Als men zou denken dat brandweer, politie of bouwvakker gevaarlijke beroepen zijn, vergeet men er één in de lijst: cartoonist. Deze mensen worden niet alleen met de dood bedreigd, ze worden blijkbaar ook nog eens aangevallen. Zo werd de beruchte Deense tekenaar Kurt Westergaard gisteren (01/01) te lijf gegaan door een wilde met een aks, wat toevallig een beetje in de Vikingse omgeving past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het werken in mijnen zijn de meeste slachtoffers gevallen, dus dat is het gevaarlijkste beroep. Vooral in China worden mijnarbeiders nog ieder jaar getroffen door ernstige ongevallen zoals je je ongetwijfeld zult herinneren van tv en krant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd en dan heb je nog alle mannen die later gestorven zijn aan stoflongen. En dat zijn er best veel geweest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, dat was ik in de ijver even vergeten.
Politicus, dictator, hoe extremer hoe gevaarlijker.

Die worden wereldwijd afgeschoten in een veel hoger percentage dan de genoemde zeevissers en glazenwassers.
14 jaar geleden
Zelfmoord terrorist is volgens mij niet echt een beroep, dus die tel ik maar niet mee.
Ik houd het op stuntman of autocoureur. Daar gaan er toch percentueel de meeste van dood tijdens het uitoefenen van hun beroep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spoorwegwerker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is krabvissen Kijk maar eens op maandag bij Discovery
naar Deadliest Catch .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Militair, hoewel niet alle afgeschoten militairen beroeps zijn, maar meer aangewezen vrijwilliger. Ze worden opgeleid om elkaar dood te maken en doen dat dan ook braaf. Daarom snap ik niet dat iedereen hier met krabvisser op de proppen komt, alleen maar omdat dat deze week op de programmering van Discovery staat. Is het dodelijkste beroep volgende week dan plots leeuwentemmer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je procentgewijze naar de doden onder de krabvissers kijkt,vallen hier meer doden dan onder soldaatjes hoor.En daarbij,het staat niet alleen deze week op de programmering,ik volg dit programma al jaren.
diepzee lassert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Journalist
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als prosituee in Afrikaanse of Aziatische landen loop je veel risico op infectie met dodelijke ziekten als aids. Dit beroep heeft meer risico als beroepen waar je een ongeval verwacht. Ook hulpverlener bij besmette ziekten is een risicovol beroep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een opsomming van de gevaarlijkste beroepen.

Beroepen
1. Glazenwasser
2. Militairen
3. Brandweerlieden
4. Zeevissers
5. Piloten
6. Politiemannen
7. Dakwerkers
8. Boomchirurgen
9. Circusartiesten
10. Wegwerkers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1: kreeftvisser 2: astronaut
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja die tweede OMG +
Ik denk dat militair zijn, wel zo'n beetje het gevaarlijkste beroep is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* werken om te leven......
* leven om te werken.......
* werk woorden.......
* werkloos........
- Allemaal 100% dodelijk!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo goed als geen verzekering voor af te sluiten in geval van ongeluk (ken): offshore drilling
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sherpa zijn is ook heel gevaarlijk.

Toegevoegd na 7 minuten:
"A job, that by all accounts, could very easily rank right up there with the most dangerous jobs in the world."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX en ik denken dat soldaat door de tijden heen bewezen heeft de meeste slachtoffers geëist te hebben, dus dan kan ik met redelijke zekerheid zeggen dat soldaat het gevaarlijkste werk is wat iemand kan doen als professie…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben er van overtuigt dat dat een astronaut of een bergbeklimmer zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verkeersvlieger bij Al Qaida!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Militair
Leger is vrij gevaarlijk vooral als je verplicht een missie moet voltooien.

2. Reddingswerkers
De taak van de reddingswerker is om mensen redden
S.O.S: ''Save Our Soul '' Als je iemand wilt redden moet je er ook van zeker zijn dat hij/zij het ook zult halen.

3. Piloot
Jaarlijks storten wel minstens 50 vliegtuigen neer.
( wordt steeds minder )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leeuwentemmer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik,iemand uit de spoorwereld, hou het op RANGEERDER,gaan er niet veel van dood maar zijn er ook niet veel van dus procentueel gezien erg gevaarlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich is ieder beroep gevaarlijk,of het nou krabben vangen is of abseilen, je kunt nooit een ongeluk voorkomen,zelfs niet met het ongevaarlijkste beroep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ALLES wat met 'het leger'
en met 'zware criminaliteit' heeft te maken;

dát is IETS wat 'extreme risico's'
met zich mee kan brengen;

daarnaast kan ik ff NIETS anders bedenken...