Waarom duurde het zo lang voordat de politie een amber alert uitzond?

Ik heb het over het gehandicapte meisje uit Vught en haar begeleidster? Zij werden al vermist sinds dinsdagavond en het Amber Alert werd pas woensdagochtend verzonden. Juist in geval van een meervoudig gehandicapt kind dat 24 uur per dag zorg nodig heeft zou je dat toch zo snel mogelijk doen lijkt mij.

een jaar geleden
in: Overig
1.1K
Antoni
een jaar geleden
@Pieterke, de dagen heb je verkeerd vermeld: de begeleidster en het meisje zijn maandag 17 oktober 2022 aan het eind van de middag vertrokken vanaf ’t Overstapje in Raamsdonksveer, dinsdagmorgen 18 oktober 2022 is een Amber Alert verzonden.
Pieterke
een jaar geleden
oké bedankt

Het beste antwoord

Omdat er eerst melding van is gemaakt via Burgernet Noord-Brabant. Want ze zijn verdwenen tussen Raamsdonksveer en Vught. Toen werd er al een heel rechercheteam op gezet. Die redeneerden dat de auto mogelijk verder is gereden en daarom is er pas later een Amber Alert eruit te doen. Want dat heeft het bereik van heel Nederland.
= is er pas later besloten
Toegevoegd op 18 oktober 2022 20:35: tekst
Amadea
een jaar geleden
Pieterke
een jaar geleden
Bedankt voor het antwoord maar de politie hield van het begin af al alle opties open. Dan zou je naar mijn mening toch denken dat er al toen al rekening werd gehouden met de mogelijkheid dat beiden ook buiten het geschetste gebied konden zijn. Ook al omdat de mogelijkheid van bijv. ontvoering werd open gehouden.