Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen vissen in Nederland bijten?

Een bekende van me zegt dat hij toen hij klein was gebeten is door een vis (in een ven, niet in de zee). Ik heb er nog nooit eerder van gehoord, dus vroeg me af of dat dit daadwerkelijk kan of dat het misschien iets anders is geweest.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
8.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)

Een snoek kan flink bijten denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Natuurlijk , denk maar aan snoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja het zou kunnen, maar als een snoek je bijt heb je wel flinke schade hoor. Het kan ook een grote tor ofzo geweest zijn, die kunnen namelijk ook flink "bijten" met hun scharen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Elk dier dat moet eten om in leven te blijven kan bijten. Net zoals een mens bijt...

Dus ook één vis kan bijten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeker kunnen ze bijten, denk maar aan snoekbaars, snoek, baars en ook een graskarper kan behoorlijk in je vingers knijpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die wil je niet aan je vinger hebben!
Snoek, snoekbaars al hoewel mij het vreemd lijkt dat deze in een ven zwemmen. Misschien een salamander of iets in die geest.
Of ik moet er nu helemaal naast zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Snoeken zitten juist is slootjes en en smalle doorgangetjes.
De kans dat hij bijt is klein. Hij zal echter alleen aanvallen als hij in het nauw zit.

EN een salamander bijten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen ik vroeger ging vissen vroegen ze al "willen ze bijten?" Vaak was het antwoord nee, maar niet altijd!

Er zijn vissen die tanden hebben, hierboven voorbeelden genoeg, dus ja, vissen kunnen je bijten. Er zitten geen haaien in de sloot, maar een snoek zou je bloedende krassen kunnen bezorgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tuurlijk, waarom niet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, een snoek zal je alleen maar bijten als je je vinger voor zijn neus houdt op het droge. Waarschijnlijker is gestoten aan iets of gebeten door een slang of kever.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zitten tegenwordig meerdere uitheemse schildpadden soorten in Nederlandse wateren die wel vaker bijten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, daar is Nederland te groot voor.
(Lees meer...)
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding