universeel ruilmiddel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een algemeen erkend ruilmiddel , zowel giraal als chartaal, waarmee je zowel goederen als diensten kunt betalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geld dient als ruilmiddel, oppotmiddel, rekenmiddel en betaalmiddel. Het middel moet waardevast zijn, een grote waarde in kleine bestek hebben, deelbaar zijn en erkend worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geld is een produkt , dat een voor iedereen herkenbare waarde heeft, en derhalve geaccepteerd wordt om goederen en diensten
als tegenprestatie te leveren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
BETAALMIDDDEL
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sorry voor m'n voorgangers, geld is geen ruilmiddel!

Geld is een schuldbewijs aan toonder (van de overheid die het uitgeeft) waarbij je er zeker van kan zijn dat je de tegenwaarde in goud krijgt uitgekeerd.

Dat we vervolgens bereid zijn te leveren tegen betaling en daarbij "geruild" wordt van schuldbewijs aan toonder, maakt niet dat de definitie van geld een "ruilmiddel" is, een appel is ook geen tomaat omdat ze beiden rond zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jajaja, je hebt gelijk, maar dat vond ik weinig toevoegen aan het antwoord; ik gaf alleen even de basis weer (het ene haalt het andere aan, en zo verval je bij het uitleggen van 1 in het uitleggen waarom er geen vrede heerst..)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, lekker, de definitie van een processorbus ook, maar dat maakt juist een platform zoals dit behoorlijk veelbelovend: zodat niet klakkeloos (alle onzin op) het net voor waarheid hoeft te worden aangenomen...
Baar geld is gestolde koopkracht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Middel je dat je gebruikt om goederen uit te wisselen.