Wat kun je als deelnemer hier doen als een vraag gesloten wordt en er wordt een aantoonbaar fout antwoord gekozen als beste antwoord?

Zoals bij iedere internet community is de kracht van GV afhankelijk van de kracht van de deelnemers. Deelnemers als gemeenschap, maar ook individueel. De kwaliteit van de content hangt af van de gezamelijke bijdrage van de deelnemers.

Als een individuele deelnemer een aantoonbaar fout antwoord kiest als beste antwoord op zijn of haar vraag, wat gebeurt er dan? Is dat op enige manier toch nog te corrigeren?

Als nu iemand zoekt naar het antwoord op de vraag 'Waarom heeft een dag 24 uur?' krijgt z/hij een verkeerd antwoord voorgeschoteld. Wellicht zijn er inmiddels meer verkeerde antwoorden gekozen tot beste, bij andere vragen. Als ik dat soort fouten zou tegenkomen, zou wat ik de kwaliteit en betrouwbaarheid van de content van een site als GV meteen wantrouwen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

contact opnemen met de moderators
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Op de knop meld misbruik klikken en je argumenten opgeven
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zou kunnen. Maar in strikte zin is er geen sprake van misbruik, toch? De vraagsteller maakt een verkeerde keuze, omdat z/hij niet beter weet, neem ik aan. Het zou jammer zijn als dat als misbruik wordt gekwalificeerd. Maar misschien is dit een optie als er geen andere manieren zijn.
Hier heb ik me ook al over verwonderd. Sommige antwoorden worden als beste aangegeven terwijl die kant noch wal raken. Wellicht kunnen de moderators hier eens naar kijken. Het komt toch de kwaliteit van de gehele site ten goede als de informatie zo betrouwbaar mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De mogelijkheid zou kunnen wezen misbruik
om de punten op te schroeven .
Misbruik kan je melden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ondanks dat ik in den brede bar weinig vertrouwen heb in- of waarde hecht aan een bühnebegrip als "zelfreinigend vermogen" ben ik van mening dat binnen een (vooralsnog) kleinschalige community als goeievraag.nl de participanten er welzeker voor kunnen zorgen dat het kaf zich hier van het koren onderscheiden kan.

Met naar ik begrepen heb zo'n vijf a zes moderatoren moet het alleszins mogelijk zijn misstanden op een succesvolle wijze rap en consequent te neutraliseren.

Mijn aangeboren weerstand tegen alles dat op klikken lijkt daargelaten denk ik dat (wederom vooralsnog) met een beetje hulp van de deelnemers hier deze waarlijk verfrissende site goeddeels gevrijwaard moet kunnen blijven van al te veel "vervuiling".

Het tijdig wijzen van de moderatoren op geconstateerd misbruik en het zelf aanspreken van figuren die duidelijk over de schreef gaan lijkt mij dan ook eenieder aangewezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan ook de vraagsteller een mail sturen met het juiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan, maar daarmee is de site niet geholpen en dus ook de gebruikers niet. Een volgende bezoeker met eenzelfde vraag, treft dan alleen dat foute antwoord en niet de correctie daarop.
Goeie vraag! Zelf heb ik laatst een antwoord gegeven op een vraag, maar bij nadere beschouwing (nachtje slapen doet soms worderen, net als het raadplegen van mijn inpandige natuurkundige) realiseerde ik me dat het antwoord niet helemaal juist was. Maar tegen die tijd was de vraag gesloten, en mijn antwoord als beste beoordeeld.

Best vleiend, maar nog liever had ik er iets aan toegevoegd om mijn onvolledigheid te herstellen. Ook al zou dat betekenen dat ik publiekelijk toegeef dat ik in eerste instantie niet echt goed zat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit gebeurd inderdaad en ik denk dat de puntentelling hier alles mee te maken heeft.
Dus ander systeem voor de puntentelling bedenken of afschaffen.