Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar wordt het meest creditcards gebruikt; in Nederland of in V.S

de V.S is natuurlijk groter, dus wil ik het graag in verhouding hebben (in procenten)
en waar kan ik de factsheet hierover vinden?

Toegevoegd na 15 minuten:
en waar wordt het meest creditcard gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
720

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Factsheets bij creditmaatschappijen. Bijv jaaroverzicht. VS kent geen debit betaalssteem als PIN (maestro) Dat verklaart waarom in VS Electr betalingen geschieden via creditcards.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus kunnen we niet in Amerika pinnen tijdens de vakantie met onze betaalkaart?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijns nergens is mijn ervaring. Als ik nog een keer naar de us ga, schaf ik eerst een creditcard aan! Elke pintransactie kost overigens ook tussen de 2 en 3,5 dollar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt met je pinpas in ALLE pinautomaten (ATM genaamd) geld 'uit de muur halen'. Voor het reserveren van show's, atracties of hotels huurauto's wordt vaak een Creditcard gevraagd. Het kan dus handig zijn er één aan te schaffen. Overleg hierover met bank. Bij aanschaf van goederen, betaal cash en bij bedragen boven $50,- beding korting (creditcard kosten). Koop goede reisgids (Lonely Planet) en lees aandachtig hoofdstuk 'lokale taxes' en 'tip' in restaurants (nooit inbegrepen). En het is niet raar om een calculator mee te nemen!

Andere antwoorden (2)

In Amerika heb je bij bijna elke winkel een creditcard automaat staan, dit kun je vergelijken zoals in Nederland bij bijna elke winkel een pin automaat aanwezig is. Pinnen kun je gewoon bij een bank uit de geld automaat. Pinnen om te betalen is daar erg onbekend. Cijfers over de verhouding heb ik niet al denk ik dat de verhouding tussen NL met pin en VS met creditcard wel erg overeen komen als je bekijkt hoe er elektronisch betaald wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de Vs meer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding