Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een mens op deze aarde die echt 100% altijd eerlijk is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, als je het hebt over 100% eerlijk niet.
Er zijn wel mensen op aarde die in de buurt zullen komen. En die ernaar streven. Maar je kan al oneerlijk zijn uit onwetendheid. Ook liegen mensen vaak tegen zichzelf.
De manier waarop je naar de wereld om je heen kijkt is ook vaak al oneerlijk. En vooroordelen komen ook op grote schaal voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Ja, ik.

Toegevoegd na 48 seconden:
Nu het echte antwoord.

Nee, dat kan niet. Het hangt er overigens vanaf hoe je eerlijk definieert, maar hoe je dat ook wilt doen het is onmogelijk om je 100% aan die definitie te conformeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee. onderzoek heeft uitgewezen dat een gemiddeld mens 3 x in 10 minuten liegt!!!

Toegevoegd na 39 seconden:
http://relatie.blog.nl/onderzoek/2009/01/27/al-is-de-leugen-nog-zo-snel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ZO dan!!! shocking!! erg veel dus..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat is wel erg veel. Ik zeg wel eens iets dat mij beter uitkomt dan de waarheid. Maar drie keer per minuut. Zoveel kan ik niet eens praten. Ik denk dat dutch bright genoeg is om het bij het recht eind te hebben. :-)
Nee! Iedereen heeft wel ooit wel eens een leugentje verteld, hoe klein ook!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker weten +1
Ja, maar wel een flauw antwoord: een pasgeboren baby'tje heeft volgens mij nog nooit gelogen.

Toegevoegd na 43 minuten:
En minder flauw: sommige autisten kunnen ook niet liegen, omdat ze altijd het logische antwoord geven. Zie het artikel (bron) of lees Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht.

Toegevoegd na 45 minuten:
Tenslotte zullen mensen met een laesie in de prefrontale cortex ook slechter of niet kunnen liegen. Dit is het deel van de hersenen waar "misleiding" schijnt te liggen. Ook de reden waarom Parkinsonpatiënten minder liegen. Zie bron 2.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is onmogelijk.
Iemand kan zich wel voornemen om altijd eerlijk te zijn, maar zelfs als dit heel consequent wordt toegepast komen er conflicten:

Het is niet eerlijk om een kind van 4 te vertellen dat Sinterklaas niet bestaat.
Het is niet eerlijk om tegen een zieke uitspraken te doen die wel waar zijn, maar hem helemaal ten gronde richten.

enzovoort
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ja, parkisonpatiënten, bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook niet dat dit mogelijk is.
Iedereen maakt weleens een leugentje om bestwil.
En als je vriendin trots vraagt of je haar nieuwe rok mooi vind, terwijl jij hem foeilelijk vind, zul je dit niet recht in haar gezicht tegen haar zeggen lijkt me. Ik denk als je altijd helemaal goudeerlijk bent, je weinig mensen om je heen overhoud. Om te overleven in deze sociale maatschappij, zul je af en toe niet helemaal eerlijk moeten en kunnen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE
100% eerlijke mensen zijn allemaal dood.
Behalve Jezus Christus en hij is in de helal.!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik geloof er nix van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelf weten 100 % eerlijk mensen waren alleen maar profeten.. Lees de bijbel maar nogeensx door.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees de Korán maar is dan. Geen leugens geen onwaarheden. Niks er aan veranderd.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja beebiefake: ''en hij is in de helal.!!'' hij is in DE helal...ja schat...je heb gelijk.....ga slapen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Koran, de Bijbel en de Thora zijn geschreven door mannen die zeggen dat ze het woord van god opgeschreven hebben. Volgens mij klopt dat niet, want anders had God ook wel vrouwen mee hebben laten schrijven. En dat zou de boel er een stuk leuker op gemaakt hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naatje ga met je man spelen.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dutch dat website ex-moslim is een groot bullshit.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bewijs?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vergelijk met echte korán.
Ik denk dat je dan verlicht moet zijn .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is waarschijnlijk onmogelijk om 100% eerlijk te zijn.
Het zou veel problemen opleveren en wellicht zijn sommige leugentjes voor bestwil een soort smeerolie voor een aantal zaken in onze maatschappij, die niet altijd zo goed tegen eerlijkheid bestand is.
Maar het zou soms wel heerlijk zijn 100% eerlijk te kunnen zijn.
Maar ik vrees dat er geen mens bestaat die 100% eerlijk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar een persoon kan dat niet... Het is een mens die niet persoon is... In feite elk mens die niet persoon is, doet dat al... Altijd al...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met een mens die niet persoon is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is iemand die geen individuele IK kan zijn/voelen...
Iemand die reeds gestorven is als persoon, een dwija...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooooo .. bedankt voor de uitleg. Zo op het eerste gezicht snap ik het nog niet, maar ik ga er zo maar eens een nachtje over slapen.
100% eerlijk zijn, de hele dag door, betekent ook regelmatig andere mensen kwetsen. En iemand die constant andere mensen kwetst komt alleen te staan. Dat wil helemaal niemand, dus is er niemand 100% eerlijk. Uit zelfbehoud en uit bescherming naar je dierbaren toe.

Bijv. je bent in een kledingzaak en je beste vriendin komt de kleedkamer uit echt een walgelijke outfit. Hoe goed je haar ook kent, je zult niet meteen uitroepen dat het walgelijk is, maar wel haar proberen er vanaf te praten door te zeggen dat het niet zo goed staat. Dan heb je eigenlijk al een halve leugen verteld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zullen er wel zijn,maar deze mensen hebben het verrekte moeilijk en kunnen zich in de sociale ruimte eigenlijk nauwelijks bewegen.
Zelfs de meest eerlijke persoon zal dus voor zijn overleving in de groep leugentjes om bestwil moeten aanleren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. (punt)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding