Waarom laat ik mij steeds weer verleiden door oudere mannen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Het beste antwoord

Je vraag klinkt alsof je het van jezelf (of van een ander) niet mag. Als je de consequenties ongeveer kunt overzien en die ook aanvaarden, wat zou er dan op tegen zijn? Word er liever gelukkig mee!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar Tsjama heeft wel gelijk. Voor je een goed antwoord op deze vraag kunt geven, moet je weten waarom deze wordt gesteld. Als je het als een probleem ervaart, ga dan inderdaad met een psycholoog praten. Als je er totaal vrede mee hebt maar het gewoon wel merkwaardig en interessant vindt, dan zijn de antwoorden hier wel boeiend.

Andere antwoorden (5)

Omdat ze ouder en wijzer zijn en daarom in jouw ogen sexy? :P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Raadpleeg hiervoor een psycholoog.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het antwoord is misschien wat kort door de bocht, maar eigenlijk kunnen wij hier geen antwoord op geven, omdat wij totaal geen achtergrond informatie hebben. Als het echt een probleem is, zul je dus in gesprek moeten met iemand die je deskundig advies kan geven.
Het is natuurlijk ook een vraag, hoe oud/jong ben jij, en wat is in jou ogen een oudere man?
Het kan voorkomen dat een jonge vrouw zich veiliger voelt bij een oudere man,ook hebben sommigejonge vrouwen een "vader complex".
Maar als jij jezelf er prettiger bij voelt,wie zal je er dan van weerhouden?

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het klinkt raar maar de meeste mensen hebben een vast patroon in het hebben van relaties. Ze vallen altijd op de zelfde types, die er ook nog ongeveer het zelfde uit zien. Gaat een relatie uit dan komt er weer een ongeveer de zelfde persoon voor terug. Sommige vallen altijd op een relatief jongeren groep terwijl anderen juist voor wat ouderen kiezen. Ouderen geven vaak een vertrouwt en veilig gevoel. Een gevoel van geborgenheid. Een bijna vadergevoel. Daar was het als kind ook veilig en vertrouwd. Tenminste zo hoort het wel. Er zijn natuurlijk allerlij theorien over die te maken hebben met de jeugd. Te kort gekomen liefde of aandacht totaan misbruik aan toe. Het zal ongetwijfeld wel eens een rol spelen, maar het tegenovergestelde komt ook voor. De enige en echte liefde bestaat niet! Verhuis je naar het buitenland, dan is daar ook je enige en echte liefde. Kom je weer terug dan is er hier ook weer een! Verlieft worden is op zich zelf al een bijzondere gebeurtenis in je leven en wonderlijk genoeg kan je dat tot op hoge leeftijd overkomen. Het spreekwoord is niet voor niets : liefde maakt blind. Dan zie je ook de leeftijd niet meer. En heeft het niets met liefde te maken, dan moet je leren eerst tot tien te tellen voor je ja zegt, dan kun je het nog even overwegen. Zeker als je ,je alleen maar laat verleiden, maar dat kan ik uit je vraag niet helemaal opmaken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien ben je onbewust bezig met het vinden van een vaderfiguur? Was je vader afwezig tijdens je jeugd? Als je echt antwoord op deze vraag wil weten zou ik naar een therapeut gaan.