hoe zijn wij ontstaan?

ik ben 10 jaar en ik wil graag weten hoe de mensen zijn ontstaan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je mij even je mailadres PB't, heb ik hier nog wel de tekst en de power point van mijn dochters spreekbeurt hierover die ze gisteren heeft gehouden, ook voor kinderen van jou leeftijd (9-10), dus niet te ingewikkeld.
Het is namelijk wel iets te veel tekst om hier snel uit te kunnen leggen, en je moet wel iets over evolutie weten.

Antwoorden (8)

Daar zijn in de geschiedenis een heleboel antwoorden op gegeven. Ze zijn geen van all echt overtuigend. Welke wil je horen. De story uit de oude griekse mythelogie, of uit de germaanse mythelogie (dat zijn je voorouders) of het keltische verhaal?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarover heeft iedereen een eigen mening. Ik zelf denk dat we van de aap afstammen. Waar die dan weer van af stamt enz. enz... ik heb geen flauw idee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het kort : De allereerste levende wezens waren kleine eencelligen zoals algen en bacterieen. Doordat alle leven zich voorplant met DNA, dat zomaar, om niks, een klein beetje kan veranderen, zijn er in een grote groep altijd een paar die net iets beter zijn aangepast aan hun omgeving dan de anderen. Deze zullen zich beter voortplanten, en de kleine verandering zal steeds meer naar voren komen en ruimte geven voor weer andere veranderingen.

Zo kan over hele, hele lange tijd (evolutie betekent langzame verandering) een heel nieuw soort dier (of plant) ontstaan. En zo zijn uiteindelijk, na heel, heel lange tijd, ook de mensen ontstaan uit voorouders die naarmate je verder teruggaat, steeds minder op ze leken.

De laatste voorouders van de mens zullen inderdaad veel aapachtige trekken hebben gehad, maar we ' stammen' niet af van ' apen' . Wel delen we vermoedelijk een zelfde lijn voorouders.

Overigens was er niet eén soort mens, maar een hele hoop, die allemaal beter of minder aangepast waren dan de andere. Sommigen leefden tegelijkertijd, anderen na elkaar. Uiteindelijk is er maar één soort, de Homo Sapiens Sapiens (wij dus) overgebleven. En dat we zo idioot succesvol zijn dat we zelfs een plaag voor de aarde zijn, komt voornamelijk doordat we als eerste levensvorm in staat zijn de omgeving aan te passen aan ONS, in plaats van andersom.

Over het precieze verloop van dit verhaal zijn geleerden het niet allemaal eens, er ontbreken ook stukjes van de puzzel, en er zijn zelfs mensen die tegen alle bewijzen in denken dat de wereld zoals die nu is in één keer gemaakt, 'geschapen' is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles ontstaat tegelijkertijd... Dus de vraag was de kip er eerst of het ei, is een oneigenlijke vraag, een hypothetische vraag, ze kwamen tegelijk tot bestaan en dat geldt voor alles...

En sommige dingen zijn niet meer nodig, en dus verdwijnen die... Zoals alles wat niet meer dient, verwijdert wordt, denk maar aan de blaadjes aan de boom... Die zijn nu een belemmering tot groei, dus die worden actief weggedaan om nieuwe blaadjes in het voorjaar mogelijk te maken... En zo geldt dat voor alles...

Alles komt tegelijkertijd tot stand...

En controleer maar des morgens als je slaapt is er niets en als je wakker wordt ontstaat alles tegelijkertijd, jij en de wereld zijn er tegelijkertijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof persoonlijk dat er één oppermachtig wezen is, God. Hij heeft duizenden jaren geleden de aarde gemaakt, in 6 dagen. Op de 6e dag wilde Hij een evenbeeld van Zichzelf, en schiep Adam, de eerste mens.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zit jouw God bijzonder slecht in elkaar. Moet hij dan ook een griepprik hebben of elk half jaar een controle bij de tandarts ondergaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt waarom de wereld slecht is en mensen pijn hebben? Dat wordt een heel lang verhaal.
Laat ik het zo zeggen..
God wil niet dat wij als robotjes achter hem aanlopen. Hij wil niet dat wij strikt alle regeltjes en wetten naleven. Pas als wij van hem houden en ons leven aan hem wijden, is Hij gelukkig. Daarom heeft Hij ervoor gezorgd dat wij zelf de keuze maken: wel voor God leven, of niet voor hem leven. Daarom is er dus goed en kwaad.
En over pijn.
Weet je wat er met je gebeurd als je melaats bent? Je hebt geen gevoel meer in ledematen, zoals bijvoorbeeld vingertoppen. Vroeger hadden melaatsen vaak door ratten afgeknabbelde vingertoppen. Ze voelden namelijk niet dat het pijn deed, en dat het hun lichaam vernielde. Gelukkig is er dus pijn, om ons te wijzen op dat we voorzichtig met ons lichaam moeten doen. Daarom is het beter om met hoofdpijn op bed te gaan liggen en rust te nemen, ipv ibuprofen slikken.
Ik ben ontstaan uit m'n vader en m'n moeder. En ik lijk ontzettend veel op ze (veel meer dan dat een willekeurig konijn op mijn ouders lijkt bijvoorbeeld), maar ik verschil ook ietsiepietsie van ze (nog stijler haar dan hun). Ditzelfde geldt voor m'n ouders: die lijken weer op hun ouders en verschillen er ietsje van. Dat lijken-op-maar-verschillen gaat miljarden jaren terug. En als je al die kleine verschilletjes bij elkaar op telt, krijg je een heel groot verschil. De mensen van vandaag zijn dus een heleboel kleine beetjes verschillend van de allereerste levende wezentjes. Net als konijnen trouwens, maar daar gaat het om andere verschilletjes die een andere richting op zijn gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gemaakt door GOD.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoeld ze niet waar baby's vandaan komen...?