Ik heb een space timer.Radio controlled. Hoe werkt dat precies?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Jouw klok ontvangt de radio-sync tijden van een radio-atoomklok...
Dus om de halve minuut zend die klok een puls uit en die vangt je klok op en die zorgt ervoor dat op de minuut precies de minutenwijzer verzet wordt...

Dus je klok loopt niet precies, maar wordt wel vele, vele keren op een dag gelijkgezet met een klok die wel precies loopt, een atoomklok...

Hoe een atoomklok werkt, dat hoef ik gelukkig niet uit te leggen, want daar vroeg je niet om...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Niet om de halve minuut. Elke seconde. Op één na, dus 59 per minuut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke seconde een puls, maar daarmee kan de klok zich niet iedere seconde synchroniseren. Iedere puls is een bit, en de volledige string van 59 bits bevat het hele riedeltje tijd, datum et cetera.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@krizzz... Ja zeg maar dat Antwoordman het fout heeft... Ik doe dat nooit, zeggen dat een ander het fout heeft, maar als je wil krizzz doe dat maar...