Hoe kan ik bepalen of ik in de hemel of in hel kom?

Zijn er objectieve criteria waaraan ik moet voldoen om in de hemel te komen? En hoe zit he bij baby's die een week na geboorte dood gaan, hoe wordt daarvan bepaald of zijn naar de hemel of de hel gaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Gedraag je als moeder Theresa, dan heb je vast wel een criteria waarmee je het wel red, denk ik zo.

De hemel bestaat niet en de hel al evenmin. (Er even vanuitgaand dat je doelt op die religieuze, door de mens geconstrueerde waanideeen.) Dus zul je er ook nooit inkomen. Hoef je niets voor te doen verder. Je gaat tzt. gewoon dood en dat was het dan.

Ik kan geen goed antwoord op je vraag geven, ik kan wel zeggen dat ik niet in een hemel en/of hel geloof. Ik geloof er niet in omdat ik het te onlogisch vind. Als er een hemel is waarom zouden dan alleen mensen naar de hemel mogen? Waarom zijn wij zo speciaal? Als er ook dieren in mogen, welke dieren dan? Als ze allemaal mogen zit het er dan vol met muggen en vervelende insecten? Verder geloof ik wel dat er leven buiten onze planeet is. Komen die "aliens" dan ook in de hemel? Delen we god met deze wezens of hebben we een god die alleen voor ons is? Er zijn gewoon teveel vragen en te weinig antwoorden...

Ik denk dat de hemel en de hel beiden op aarde bestaan. Voor sommige mensen is de hel op aarde een feit en voor anderen is er nog een keuze

Want Hij zegt tot Mozes: Ik zal Mij ontfermen, diens Ik Mij ontferm, en zal barmhartig zijn, dien Ik barmhartig ben. Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Romeinen 9 vers 16) Ik wil u raden dit hoofdstuk in zijn geheel te lezen (zie onderstaande link) ook ten aanzien van kleine kinderen, en niet te luisteren naar al degenen die hun wens uitspreken "Daar is geen GOD!!!" Vriendelijke groet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100