Wordt je lui van goeievraag.nl?

De meeste serieuzere vragen hier zijn in 5 min opgezocht op het internet (mijne inbegrepen); werkt een initiatief als deze site het zelf iets ondernemen tegen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Nee, daar ben jezelf nog altijd de baas over. Maar deze site is wel een leuk tijdverdrijf en je steekt er nog wat van op ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Gezien die spelfout in de titel zou je kunnen zeggen van wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
beslist niet ! ook al plaats je een vraag die je zelf had kunnen opzoeken dan nog ben je nieuwsgierig naar de antwoorden die anderen geven. Terwijl je daar op wacht zie je een heleboel vragen die je anders nooit zou hebben opgezocht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naar mijn mening hoor je hier vooral vragen te stellen die je zelf niet uit kunt beantwoorden (ook niet na wat gezoek op het internet). Want feiten zijn inderdaad zo opgezocht.

En als het toch simpel-op-te-zoeken-vragen zijn geldt het volgende: Hoewel de vraagsteller lui wordt, blijven degenen die antwoorden in beweging. Het is dus taak dat we constant van rol wisselen! ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In mijn optiek niet. Niemand dwingt je om deze site te gebruiken, dus ik zie niet in hoe het tegen 'zelf iets ondernemen' kan werken.

Daarenboven is GoeieVraag.nl in ieder geval handig voor vragen die niet zomaar via een zoekmachine zijn te vinden. Sommige vragen zijn alleen te beantwoorden met ervaringen van andere mensen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk van wel. Vooral spelling lijdt eronder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet het zo zien.
Oké ik meot toegeven dat de meeste vragen die gesteld worden wel makkelijk zijn op te zoeken en misschien al op de eerste hit googlen compleet worden uitgelegd.

Ik zie dan ook veel mensen gewoon copy pasten van sites TBH
Maar misschien zetten mensen hun vraag juist op deze site omdat ze de meningen willen van anderen.
Zoals hoe denkt iemand anders hierover of misschien een makkelijkere uitleg.

Ik zou dan ook graag zien dat er niet te veel Ge-copy-paste wordt, Probeer het eens in je eigen woorden uit te leggen in plaats van het lekker lui te doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een antwoord lenen van internet is inderdaad saai. Maar je moet er wel over nadenken en nog leuker is het om ongezouten je eigen mening te kunnen geven. Het versterkt je eigen mening en je kunt vaak ook de eigen mening van andere lezen. Zeer leerzaam. Tevens zijn er ook veel vragen die je niet op internet kan vinden om dat internet een dood ding is een wij levend. Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, want je moet heel selectief met de antwoorden omgaan. Deze antwoorden zul je op juistheid moeten controleren. Misschien zelfs wel meer werk dan om het antwoord zelf via een directe bron op te zoeken.