Wat kun je met koopzegels? En is er een verschil tussen de koopzegels van verschillende winkelketens?

als ik, elke keer dat het me gevraagd is, koopzegels genomen had, dan was ik nu vast rijk geweest. Maar omdat ik niet weet wat ik er mee kan, sla ik het altijd af.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (3)

Met koopzegels kan je sparen voor kado's of een x bedrag aan korting. Per winkel is dat verschillend, ook al delen sommige winkelketens wel de koopzegels (volgens mij bij Rocks). Je betaalt wel voor de zegels, ook al krijg je er wel meer voor terug.
Je moet ze dan in een boekje plakken, voor zover ik het nog van vroeger weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De naam zegt het al, je moet ze kopen die zegels. Die plak je dan vervolgens in een boekje, heb je je boekje vol krijg je de waarde van de zegels, plus iets extra's terug, bij AH bv, is je boekje vol, dan heb je voor 49 euro aan zegeltjes gekocht en krijg je 52 euro uitbetaald als je het boekje inlevert.
Het is een soort spaar potje, met het idee als je boodschappen doet dan maken bij het afrekenen die paar euro's ook niet meer uit, dat merk je amper in je portemonnee. En vanuit de winkel het idee dat je steeds bij hun terug komt omdat je die zegeltjes aan het sparen bent, klanten binding dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft dat je het altijd afslaat, en dat als je het altijd wel had gedaan nu vast rijk geweest zou zijn.
In theorie zou je rijk geweest zijn, maar als je het wat beter bekijkt valt dat behoorlijk tegen. Wat mij betreft
heb je er verstandig aan gedaan om het altijd af te slaan.

Bij AH voor 49 Euro zegels kopen, en 52 Euro terugkrijgen, klinkt spectaculair en dat is het eigenlijk ook.
Een enorme rente, in een heel korte tijd.
Maar wat de meeste mensen vergeten is, dat dat rentepercentage wel heel hoog is, maar de opbrengst marginaal. Want je zult echt voor tonnen boodschappen moeten doen, om er echt rijk van te worden.

Komt nog bij dat het een heel gedoe is, al dat gelik en geplak, en je zegels kwijt kunt raken. De conclusie is dan ook, dat koopzegels alleen maar gunstig zijn voor de supermarkten en niet voor de klant. Belangrijkste is klantenbinding, want geen enkele klant wil met een half boekje met zegels blijven zitten. Dus toch nog maar even naar AH om dat boekje vol te krijgen.