Hoe vinden de nieuwkomers deze site.

GOEIE VRAAG is plotseling overspoeld met nieuwkomers. Waarschijnlijk veel jeugd, op zich zelf een goede ontwikkeling. Er is voor iedereen erg veel te leren ongeacht de leeftijd. Nu zitten er wel wat grappenmakers tussen die onder hun schuilnaam denken hier van alles te mogen zeggen, maar de meesten zijn er echt opuit iets te leren en stellen vaak ook goede vragen en geven ook regelmatig deskundige antwoorden. Het stellen van goede vragen is ook best wel moeilijk .Maar wat vinden jullie van deze site????

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ten eerste: de site vind ik goed. Technisch in orde (hij draait foutloos en probleemloos in mijn Browser Opera, en dat wil heel wat zeggen :-) ) en de filosofie bevalt me ook. Voor de inhoud zijn de makers/beheerders in mindere mate verantwoordelijk, inzoverre ze alleen maar in staat zijn om ongepaste inhoud te verwijderen. Nieuwe content draagt de rest van Nederland aan.

Ik ben hier gekomen door, tja, weet je dat ik dat niet meer weet? Ik las volgens mij een nieuwsberichtje via news.google.nl en nam een kijkje en was in één keer verkocht. Deze site is zo logisch, het bestaan er van, dat ik me prompt afvroeg waarom een dergelijke site (van deze kwaliteit en toegankelijkheid) niet al bestond in het Nederlandse domein.

Leuke vraag trouwens, dank je wel!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik ben hier nu 3 dagen actief, en vind dit een erg leuke site.

Wat ik jammer vind dat het blijkbaar niet mogelijk is om vragen te stellen over Seks of Seksualiteit, terwijl volgens mij daar wel extreem veel behoefte aan is.

Ik snap dat stomme vragen verwijderd worden, maar vragen over zwangerschap en smegma...??

Mischien is het mogelijk hier een speciale sectie voor in te richten, zodat mensen er daarin vragen over kunnen stellen zonder dat het in de lijst "Nieuwe Vragen" komt te staan.

Denk echt dat deze mogelijkheid deze site enorm tot zijn goede zal komen.

Ben zelf 20 en kan dus goed begrijpen dat er veel jongeren zijn met vragen over de Puberteit en dingen daar omheen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van wie wil je dat weten, van de nieuwkomers of van de oudkomers?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is m.i. juist de jeugd die voor de verspreiding van deze verslavende bezigheid zorgt, overal worden links hier naar toe geplaatst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oudkomers? Hoe oud is deze site dan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelf ben ik ook een 'nieuwkomer'. Na een berichtje op NU.nl werd ik nieuwsgierig naar deze site en nam een kijkje. Het valt me op, dat er helaas veel onzin wordt verteld en gevraagd (wellicht ook nieuwkomers?), maar dat er ook wel mensen zijn die echt weten waar ze over praten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben ook een nieuwkomer onder een schuilnaam. Ben op de site terecht gekomen via een nieuwsbericht op nu.nl.

Ben altijd veel met kennis bezig geweest (was information manager bij een wereldwijd operende IT dienstverlener). Altijd veel interesse in 'nutteloze informatie'.

Ik probeer sommige antwoorden heel serieus te beantwoorden... omdat ze dat verdienen. Andere vragen worden met een kwinkslag gesteld, of zien er zo niet-serieus uit, dat een grappig bedoeld antwoord geplaatst kan worden.

Sommige vragen vindt ik te onnozel voor woorden, maar ja.... als je het wilt weten... wie ben ik dan om dit te zeggen.

De site vindt ik op zich erg leuk (en verslavend). Ben nu een paar dagen actief, maar ik denk dat binnenkort de verveling begint toe te slaan en dat de rage begint aan de volgende fase.

Maar tot nu toe geniet ik ervan!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms lijken vragen onnozel, maar je kan je er soms ook in vergissen heb ik inmiddels ervaren Dank voor je goede reactie.
Ik mag niet discrimineren - dit vind ik jammer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom heb je dat nodig denk je. Dat is altijd een eenrichtings verkeer. Ga een goede dicussie aan op deze site, daar maak je meer vrienden mee. Ik discrimmineer je niet omdat jij graag dicrimmineerd, dat is jou keuze.groeten.
Ik ben een nieuwkomer, en ik vind het geweldig hier. Wat wel jammer is is dat bijvoorbeeld de leden die al langer hier zitten zich irriteren aan de nieuwkomers omdat er weleens een dubbele vraag word gesteld. Of een nieuwkomer is niet zo goed in zijn spelling (zoals ik) en word die fijn in de pan gehakt omdat er hier of daar een d of t te weinig word getypt, HEEL jammer! De insteek van deze geweldige site, is (denk ik zo) dat we van elkaar leren en niet dat we elkaar lopen te irriteren (...) Volgens mij word dat weleens vergeten (!)
Maar ik ben verslaafd aan goeievraag.nl dus de weinige minpunten neem ik voor lief!

NB: ik heb de sitebeheerders een berichtje gestuurd met de vraag of er een soort van forum/chathoekje komt, waar je je (dubbele) vragen kan achterlaten of vragen op een vraag kan stellen.

Bedankt voor je vraag en bedankt dat ik antwoord mag geven!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wel een leuke vraag dit, ik ben een voorbeeld van zo'n nieuwkomer. Vorige week las ik het nieuwsberichtje op een andere website waar ik aan verslaafd ben, nu.nl, en ben onmiddellijk gaan kijken.
Wat me toen opviel was de hoeveelheid vragen die slecht geformuleerd waren (en daarmee heb ik het niet alleen over typfouten, die ik als taalgevoelig mens ook vaak tegenkom), of vragen die niet strookten met de regels van deze website. Ook het niveau van de antwoorden viel me op dat moment erg tegen. Later begreep ik dat door alle media-aandacht de beheerders achter goeievraag.nl een beetje overrompeld waren.
Het idee vind ik nog steeds erg leuk, en ik zal hier zeker nog wat meer vragen en antwoorden geven. Zelf ben ik fysicus, dus ik denk dat ik nog wel een steentje kan bijdragen in de wetenschappelijke sectie van deze site. Daar worden op dit moment helaas nog steeds veel onzinantwoorden gegeven door mensen. Gelukkig wordt er sinds een paar dagen steeds beter actie op ondernomen.

Leuke website dus! En ga zo door!