Waar kan je een zoektocht beginnen als iemand vermist is.

Mijn zoon (12) was gisteren met een vriend weg, toen ze thuis kwamen moesten ze ter plekke vluchten,(i.v.m. mishandeling en bedreiging) degene die dit veroorzaakt heeft is als een gek weggegaan maar deze hebben ze al te pakken. Ze hebben alles achter zich moeten laten, telefoon, adressenboek. Mijn zoon is velig thuis maar zijn vriend en moeder zijn spoorloos dus ondergedoken. Politie laat niets los. Hij heeft dus geen 06 nr van ons, vrienden zijn allemaal op zoek via Hyves. Zijn er instanties waar je dit kan navragen. Ook al is het alleen maar om te weten of ze veilig zijn. We maken ons heel erg veel zorgen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik zie twee mogelijkheden om in contact te komen.

De eerste is: vraag via de politie na welke organisatie hen ergens heeft laten onderduiken. Neem dan contact op met die organisatie, en vraag hen of zij uit jouw naam een berichtje willen doorgeven.

Dat berichtje kan bijvoorbeeld zijn dat je hoopt dat het hen goed gaat, en dat je dat graag zou willen horen; of ze contact met je zouden willen opnemen op telefoonnummer X.

Als je weet welke krant ze altijd lezen, kun je eventueel een kleine oproep in die krant plaatsen. Doe het dan wel zo dat je grappenmakers geen kans geeft. Noem bijvoorbeeld je adres zonder woonplaats als ze die wel weten, of zelfs zonder straatnaam als ze die kennen.

Succes en sterkte!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede tip van je om een oproep te plaatsen.
En ook de overige reacties super bedankt voor het meedenken.

Andere antwoorden (5)

Als ze ondergedoken zijn is het volgens mij juist de bedoeling dat ze niet gevonden worden! Ik zou de politie eerst zn werk laten doen, alvorens je je er zelf mee gaat bemoeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag raat bij slachtofer hulp
Die kan je verder helpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga ik gelijk doen dank je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal niet. Fonds Slachtofferhulp verstrekt geen informatie over mensen die ondergedoken zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd President, het is er voor de slachtoffers, maar misschien zijn ze zelf ook een beetje slachtoffer en kunnen ze andere hulp krijgen. Maar je hebt gelijk: ze geven geen info over onderduikadressen.
Ik zou de zoektocht beginnen in het adressenboek dat ze hebben achtergelaten. De politie zal zeker niets loslaten en dat is zeer terecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het adressenboek is achtergelaten in dat huis en in beslag genomen door de politie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik dan verkeerd begrepen, sorry!
Natuurlijk kun je dat nergens navragen. Dan zou het hele principe van onderduiken geen zin meer hebben. Het hele idee van onderuiken is dat niemand weet waar je bent. Als veroorzaker van de ellende al 'te pakken' hebben, hoef je je toch niet druk te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat vrezen wij ook, maar willen alleen nu weten of ze veilig zijn en daar laat de politie ook niets over los. Mijn zoon is helemaal overstuur na het gebeurde van gisteren en kan hem er niet bij helpen alleen maar hopen dat het goed komt. De politie wil ook niet zeggen of ze veilig zijn dat zou voor ons voorlopig genoeg zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou het in ieder geval horen als er iets ergs met ze was gebeurd, dus je kunt er vanuit gaan dat dat niet het geval is.
Misschien een vreemde reactie maar bel de tros.
Vraag naar iemand van de afdeling vermist.
Misschien kunnen zij je tips geven waar te beginnen met je zoektocht en wat je juist niet moet doen.

Ik wens jullie veel succes, vooral voor de gemoedsrust van je zoontje