Wie heeft er ervaring met hypo-allergenen kattenrassen?

Onze zoon van 7 is allergisch voor katten. Maar er schonen rassen te zijn waar mensen geen allergische reactie op krijgen. Welke rassen zijn dat en wie heeft daar ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Het ligt ook aan het soort allergie.
De twee meest voorkomende:
-speeksel (allergisch voor alle rassen)
-huidschilvers (meestal minder allergisch voor langharige katten)
Mijn ervaring is dat allergische vrienden het minst reageren mijn kat welke een kruising is tussen main coon en noorse boskat.
Tegenwoordig zijn er ook verschillende methoden waarbij men permanent immun gemaakt kan worden tegen een allergie. Duurt wel een paar jaar, info kun je evt bij huisarts krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je informatie